۱۳۹۲ اسفند ۱۲, دوشنبه

تجمعات اعتراضی و درگيری جوانان با مأموران سرکوبگر در شهرهای ايران

http://begoonaah.files.wordpress.com/2014/03/10002808_248846685298340_1196436136_n.jpgدانشجويان دانشگاه صنعتی اصفهان، در يک حرکت اعتراضی مزدوران حراست را هو کردند و شعار ”مرگ بر حراست“ سر دادند. اين حرکت اعتراضی زمانی رخ دا دکه مزدوران حراست مانع از برگزاری يک کنسرت توسط دانشجويان شدند. با اوجگيری اعتراضات، اين مزدوران ناچار محل را ترک کردند.
در جريان مسابقه واليبال بين تيمهای اروميه و کاشان در روز شنبه دهم اسفند جوانانی که پشت در استاديوم مانده بودند با مأموران سرکوبگر نيروی انتظامی درگير شدند. همچنين پس از پايان مسابقه جوانان به خيابان ريخته و در حالی که شعار می دادند با مأموران درگير شدند. در جريان اين درگيری سه تن از جوانان مجروح و 30تن بازداشت شدند.


تعدادی از کارکنان با سابقه پتروشيمی اصفهان در اعتراض به نامشخص بودن وضعيت شغلی و قرارداد با وزارت نفت تجمع کردند.
جمعی از کارکنان راه آهن تهران که در سال ۸۱ به يکی از شرکتهای پيمانکاری راه آهن منتقل شده بودند، در مقابل مجلس ارتجاع تجمع اعتراضی برگزار کردند. تجمع کنندگان به پايين بودن حقوق و مزايا پس از انتقال به شرکت پيمانکاری اعتراض داشتند.
کارگران اخراجی شرکت پونل پاکدشت در اعتراض به اخراج از کار و پرداخت نشدن مطالبات خود در مقابل دادسرای رژيم در خيابان معلم در پاکدشت تجمع کردند.
کارگران کارخانه سيمان لوشان رشت روز شنبه دهم اسفند در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق عقب افتاده و عيدی در مقابل دفتر کارخانه تجمع کردند.
بنا به گزارشهای دريافتی هنگام توزيع سبد کالا در فروشگاهی در اهواز، ازدحام جمعيت باعث خفگی و مرگ يک هموطن سالخورده شد. مردم با ديدن اين صحنه، صف توزيع کالا را به اعتراض عليه رژيم آخوندی و اين طرح ننگين تبديل کردند.
زندانی سياسی آرش هنرور شجاعی در اعتراض به فشارهای طاقت فرسای دژخيمان رژيم آخوندی از روز چهارشنبه هفتم اسفند دست به اعتصاب غذا زده است. وی حدود 2 هفته پيش در بند 325 زندان اوين مورد شکنجه قرار گرفت و توسط دژخيمان مسموم شد.
دژخيمان رژيم آخوندی چند تن زندانيان هموطن عرب به نامهای هادی و امير زبيدات – -عنيد فرهانی و متار آل علی را روز سه شنبه ششم اسفند از زندان مرکزی بهبهان به زندان کارون اهواز منتقل کردند.. اتهامات اين زندانيان اقدام عليه امنيت رژيم عنوان شده است. همچنين روز دوشنبه پنجم اسفند چند تن از زندانيان زندان اميديه اهواز به زندان مرکزی گوهردشت کرج منتقل شدند. .
ـ هفت زندانی در بندرعباس، رشت و زاهدان توسط رژيم ضدبشری آخوندی اعدام شدند. چهار تن از اين زندانيان در بندرعباس حلق آويز شدند. يک زندانی بست ودو ساله در زاهدان ودوزندانی در رشت بدار آويخته شدند.