۱۳۹۲ اسفند ۱۲, دوشنبه

اوباما نظام دین سالار ایران را نفرت انگیز دانست


رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با نشریه بلومبرگ، رژیم تهران را به حمایت از تروریسم، دامن زدن به تحریک فرقه ای در دیگر کشورها و تلاش برای ساخت سلاح هسته ای متهم کرد. 

اوباما در این گفتگو رژیم تهران را بازیگر بی مسئولیت درسطح بین المللی خواند و گفت آنها هم از تروریسم حمایت و هم همسایگان خود را تهدید می کنند.

رئیس جمهور آمریکا گفت، ما تردید داریم که رژیم تهران حاضر باشد برنامه هسته ای خود را کنار بگذارد.



رئیس جمهور آمریکا نظام دین سالار ایران را نفرت انگیز دانست و گفت، البته آنها اهل استراتژی هستند و یک دفعه و بی برنامه و بی اختیار عمل نمی کنند و منافع خود را در نظر می گیرند.

اوباما افزود حتی اگر نتوانیم به توافق نهایی با رژیم تهران برسیم حداقل فایده ای که این روند برای ما دارد این است که توانسته ایم مدت شش ماه برنامه هسته ای آنها را متوقف کنیم . همچنین همه ساختارهای تحریمهای ما همچنان به قوت خود باقی خواهد بود. شاید اقتصاد آنها در این دوره شش ماهه تا یک ساله اندکی بهتر شود اما من قول می دهم تنها کاری که ما باید انجام دهیم این است که دوباره تحریمها را با یک اشاره برگردانیم .

اوباما در ادامه گفتگو با نشریه بلومبرگ گفت، با وجود اینکه رژیم تهران سرگرم مذاکره با شرکتهای اروپایی و تماس با شرکتهای نفتی است و آنها به ایران هم رفته اند، اما هیچ کسی با رژیم تهران قرارداد نبسته زیرا آنها می دانند تحریمها هنوز سر جایش است.