۱۳۹۱ اردیبهشت ۳۰, شنبه

شش خوزستانی در آستانه محاکمه به اتهام "محاربه"


رادیو آلمان: قرار است شش شهروند خوزستانی روز یک‌شنبه، ۳۱ اردیبهشت، در دادگاه انقلاب دزفول محاکمه شوند. سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای نسبت به وضعیت این زندانیان و خطر محکوم شدن آنها به اعدام هشدار داده است.

شش شهروند عرب‌تبار خوزستانی بهمن ماه سال ۸۹ در خلف‌آباد (رامشیر)، در شرق اهواز، دستگیر و به "اقدام علیه امنیت ملی از راه تجمع غیر قانونی" و "تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی" متهم شده‌اند. نیروهای امنیتی علت بازداشت این افراد را ارتباط با فعالان عرب ایرانی در شهر اهواز اعلام کرده‌اند.
تفهیم اتهام در کمتر از پنج دقیقه

سازمان عفو بین‌الملل نسبت به شکنجه‌ی شش خوزستانی زندانی و محرومیت آنها از داشتن وکیل و محاکمه‌ای عادلانه ابراز نگرانی کرده است. این سازمان از مقام‌های ایرانی می‌خواهد حقوق این افراد را رعایت و آنها را بر پایه‌ی معیارهای پذیرفته شده‌ی بین‌المللی محاکمه کند.

شبکه خبری العربیه گزارش داد تفهیم اتهام به این متهمان در دادگاه‌هایی انجام شده که مدت آنها از پنج دقیقه تجاوز نکرده است. دادستان انقلاب شش فرد یاد شده را به "محاربه با خدا و فساد فی‌الارض" متهم کرده است. این اتهام‌ها می‌تواند به صدور حکم اعدام منجر شود. ظاهرا دست‌کم چهار نفر از این بازداشت‌شدگان تا هشت ماه پس از بازداشت از داشتن وکیل محروم بوده‌اند.


هشدار در مورد بدرفتاری و شکنجه زندانیان

شبکه خبری العربیه در گزارشی نوشت: «به نظر می‌رسد این افراد در معرض شکنجه قرار گرفته‌اند زیرا گزارش‌ها از وضعیت بد جسمی‌شان حکایت می‌کند. یکی از آنها مدتی پس از دستگیری به بیمارستان انتقال داده شد و گفته می‌شود هم اکنون در وضعیت جسمی بدی به سر می‌برد. یکی دیگر ۱۰ کیلو از وزن خود را از دست داده و دیگری از افسردگی و بیماری فراموشی رنج می‌برد.»

عفو بین‌الملل در بیانیه‌ی خود خواستار پرهیز از بدرفتاری با زندانیان و رساندن کمک‌های پزشکی به افرادی شده که به درمان نیاز دارند. همچنین از مقام‌های ایرانی خواسته شده به متهمان امکان داده شود با وکیلان خود ملاقات کنند. ظاهرا دستگیری افراد یاد شده که اکنون در زندان کارون اهواز به سر می‌برند در سالگرد حرکت‌های اعتراضی شهروندان عرب‌زبان در این منطقه صورت گرفته است.


ادامه‌ی بازداشت معترضان خوزستانی

فعالان حقوق بشری فروردین ماه سال گذشته اعلام کردند شش خوزستانی بازداشت شده از چهره‌های شناخته شده‌ در میان اقلیت عرب در منطقه هستند و فعالیت‌شان در حوزه مسائل فرهنگی و شبکه‌های اجتماعی متمرکز بوده است. بنابرگزارش‌ها یکی از این افراد رئیس سابق شورای شهر خلف‌آباد بوده است و برخی دیگر به تدریس در دبیرستان‌های منطقه و فعالیت رسانه‌ای می‌پرداخته‌اند.

خلف‌آباد در مثلثی میان شهرهای اهواز، امیدیه و ماهشهر واقع شده است. این شهر با تولید روزانه ۷۰۰ هزار بشکه نفت سومین شهر نفت‌خیز ایران و در عین حال یکی از محروم‌ترین شهرهای خوزستان است. در سال‌های گذشته حرکت‌های اعتراضی فراوانی در این منطقه رخ داده که به بازداشت شماری از فعالان مدنی منجر شده است.

نیروهای امنیتی جنبش اعتراضی و فعالان مدنی در این منطقه را به ارتباط با بیگانگان و جدایی طلبی متهم می‌کنند. کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران ماه گذشته اسامی ۲۶ نفر را اعلام کرد که گفته می‌شود در جریان حرکت‌های اعتراضی اخیر در شهرهای مختلف خوزستان بازداشت شده‌اند. از وضعیت بسیاری از این افراد تاکنون اطلاع دقیقی در دست نیست.

دین ستیزی، می فروشی و می خواری - فیروز نجومی


هفته ی گذشته گزارش وزارت بهداشت مبنی بر مصرف و خرید و فروش و رواج الکل و اعتیاد روز افزون بدان، در رسانه های اینترنتی خبر ساز بود. مدیران و روسای نهاد های بهداشتی و فرماندهان انتظامی در باره مصرف بالای الکل در جامعه سخن رانده ابراز نگرانی نموده، هشدار داده و راهکار هایی برای مبارزه با آن ارائه دادند.*

اما، افزایش تولید و مصرف و بازار پر رونق مشروبات الکلی، نه یک خبر بلکه داستانی ست بس قدیمی. چرا که انقلاب اسلامی بجای آنکه بند های نظام استبدادی را از دست و پای ملت بر گیرد و رهایی بخشد، بی درنگ بندهای سخت و محکم تری بر آن افزود. دامنه باید ها و نباید ها و ممنوعیت ها در زندگی روزمره گسترش بی سابقه ای یافت. اما هر کنش و فعالیتی که منع و ممنوع، جرم و گناه شناخته شد، زندگی خود را در زیر زمین از سر گرفتند. تولید و مصرف الکل یکی از آغازین صنایعی بود که در حکومت دین به زیر زمین فرو رفت. در تاریکی رشد و نمو نمود و شاخه ها و زیر شاخه های پیچیده ای از آن رویید و تنومند گردید و صنعتی پر مخاطره، اما بسی سود آور را، بوجود آورد. کارخانه و کارگاه عرق گیری در زیر زمین خانه ها تاسیس یافت. چه مواد آلوده و کشنده ای  که تولید نگردید و چه انسانی هایی که جان خود را از دست داده و یا نابینا و ناقص شدند. چنان سفت و سخت بود مبارزه با تولید و مصرف الکل که سپاهیان دین، نقاط بازرسی بر پا کرده بودند و همچون گشتاپو در پی می خوار گان میگشتند.  دهان ها را می بوییدند. خود رو ها را جستجو میکردند. و چه راه ها نیز برای ناپدید ساختن بوی الکل که اختراع نگردید. به حریم خصوصی، مردم به مهمانی ها و گرد هم آیی ها یورش  میبردند و هنوز میبرند. وای به آنروزی که در چنگال پاسداران دین گرفتار میشدی و یا بشوی، با چه تحقیر ها و خواری ها که روی در روی نشوی. چه تجربه تلخی! اما، ترک، هرگز. خواست و نیاز به مصرف الکل، خواستی و نیازی بود در همان لحظات آغازین صعود دین بر مسند قدرت، سرکوب گردید.. حکومت دین بجز در موارد طبی هر گز سر آشتی با مشروبات الکلی، مشروبات ی که سود و زیان آن شناخته شده، مصرف و تولید آن قانونمند گردیده و در اکثر کشور های جهان پدیده ای ست با مقبولیت اجتماعی. برغم آسیب ها و مضرات آن، تولید و مصرف الکل  به میل و اراده ی آزاد افراد وا گذار شده  است، به عقل و خرد محاسبه گر انسان که برای خود بر گزیند. 

اگر در دوران شاهنشاهی، تولید و مصرف الکل قانونمند گردیده بود، در زیر زمین، از تبعیت هر قانونی آزادی میشود. لذا در دالان های پر پیچ و خم و تاریک،  گسترش یافت، آنجا که دست های مرموز و نیروهای نامرئی غنی میشوند و سوده های کلان به جیب میزنند. بسیار شنیده شده است که "دست خود شان در کار است." یعنی که تولید و توزیع مشروبات الکل در کنترل سپاه پاسداران قرار. در حکومت دین واقعیت آن چیزی نیست که میتوان که ابزار تحقیق و تفحص مورد جستجو قرار میگیرد، بلکه آن چیزی ست که دهان به دهان میگردد. در آمریکا نیز دورانی تولید و مصرف الکل ممنوع گردید که بدوران شکوفایی قتل و جنایت و فساد و تباهی در تاریخ ثبت گردیده است. بهمین دلیل، خیر را در قانونمند ساختن آن و واگذاری تولید و مصرف آن در کف فرد، یافت.

تولید و مصرف الکل پس از گذشت نزدیک به چهار دهه، برغم خطرات جانی و مالی، تنبیه و مجازات و حقارت و خواری ، امروز باید کنشی خواند که هم دین ستیز است و هم قدرت ستیز. یعنی که تمام آنانی که به نحوی هر چند کوچک و ناچیز با تولید و مصرف الکل ارتباط دارند، دست به کنشی میزنند که با دین و قدرت در ستیز است. مهم نیست که فروشنده و یا خریدار به ماهیت دین سیتز کنش خود آگاهی داشته باشند. چرا که این آئین شریعت است که بقای او را در مخاطره انداخته و موجودیت ش را انکار میکند. تولید و مصرف الکل را دین منع کرده است. یعنی که به فرمان الله است که شرب خمر حرام شده است. می خواری را نمیتوان چیزی جز عدول از فرمان الله نامید، کنشی ست که اقتدار و تقدس الله را از اعتبار ساقط میکند. بی دلیل نیست که الله آنرا حرام و برای آن
نیز مجازات و یا تنبیه و حد شرعی تعیین کرده است. در حکومت دین، این تازیانه ی الله است که بر گرده ی می خوار ان و می پیشگان فرود میآید.
گمارده اند.

به عبارت دیگر، آنکه مرتکب جرم تولید و فروش و یا مصرف الکل گردیده است، جرم او علیه الله است. سر پیچی از  فرمان الله است. خواسته یا ناخواسته مجرم، به ستیز با مبانی دین پرداخته است. آنکه مخفیانه در تولید توزیع و خرید و فروش الکل، بهر شکل و نحوی، شرکت میکند، همه کنشگر هایی هستند دین ستیز. پاسخگوی خواست ها و تمنا و خواهش های درونی اند، بجای آنکه سر به فرمان الله نهد و از خرید و فروش و مصرف الکل خود داری کنند.

ایدئولوگ های رژیم دین بر آنند که هنوز نمیتوان از دین ستیزی سخنی بمیان آورد. یعنی که هنوز خصومت و دشمنی نسبت بدین بوجود نیآمده است، اما، به  وجود پدیده ی "دین گریزی " و افزایش و فرا گیر شدن آن  اعتراف میکنند و برای فهم آن ابزار عقل اجتهاد بکار گیرند. دلایل درونی و بیرونی آنرا بر رسی مینمایند و دین گریزی را پدیده ای میخوانند که ناشی از عوامل بسیاری از جمله نا سازگاری قواعد و قوانین دینی با شرایط مدرن و یا سختگیری ها و نظم و انضباط دین، شناسایی میکنند. اما، آنها بر آنند که از آنجا که دین اسلام بر عکس دینهای یهود و مسیحیت، دین "کامل " است، آیه هایی از کتاب آسمانی ردیف میکنند که حاکی از اراده ی الله بر آسان گیری بوده است. دین اسلام، دینی ست ساده و بی آلایش، نه سختگیر. مضاف بر این، نوع ديگري از سخت‌گيري هست که موجب دین گریزی میشود، اما، برخاسته از ماهيت دين نيست بلكه مربوط به عملكرد دين‌داران و متوليان امور ديني است. در اين باره نيز قرآن به پيامبر(ص) كه اولين متولّي دين و مجري آن بود دستور مي‌دهد كه با نرمي و عطوفت و اخلاق خوش با مردم مدارا نماید. مگر ممکن است در انسان نیازی وجود داشته باشد و از نظر الله پوشیده بماند.  

اما واقعیت این است که سی و سه سال گریز از دین، زمینه ظهور  دین ستیزی  در درون جامعه بوجود آورده است، کنشی که رهایی از بندها و قواعد و قوانین خوار کننده را در پی دارد.  البته دستگاه ولایت، پدیده دین گریزی را شناسایی نموده  که با تبلیغ و ترویج از بروز و گسترش دین ستیزی جلو گیری نمایند. چرا که دین ستیزی، آنتی تز حکومت دین است.یک پدیده ی دیالکتیکی ست.  یعنی که دین گریزی دانسته یا نا دانسته کنشی ست که از ستیز با دین بر میخیزد، چرا که دین خصم آشتی ناپذیر آزادی و زمان است. دین ستیزی زاییده ی شرایطی است که حکومت دین در خلق و تولید آن نقش رهبری را بعهده داشته است. 

به معنای دیگر، این رژیم دین است که دین ستیز ی را بوجود میآورد. دینی که مدافعان سینه چاک آن دین "کامل " میخوانند، دینی که بر خلاف دین های یهودی و مسیحی پاسخگوی همه مسائل و مشکلات بشر است، فروشنده و خریدار می (الکل) و یا نوشابه های شادی بخش را وادار به دین ستیز با دین میکند. منسوخ نمودن تولید و مصرف الکل بجای آنکه به گزینش فرد واگذار شود تا خود را مسئول کنش خود بداند، عقل و خرد، استقلال و آزادی انسان را نفی مینماید. دین اسلام، چون شرب خمر را مضر و زیان بار بشمار میآورد، انسان را فرمان میدهد که اطاعت کند و فرمانبر باشد و از مصرف و تولید الکل خود داری کند. در غیر اینصورت تنبیه است و مجازات. که تر و وحشت آفریند و باز دارد، مجرم را از ارتکاب جرم، می فروشی و می خواری. تنبیه مجازات برای اطاعت و فرمانبرداری از فرمان الله. الله خدایی نیست که انسان را آزاد بگذارد که بر گزیند، بین آنچه حرام است و یا آنچه حلال. چرا که دین اسلام انسان را چیزی جز بنده و فرمانبر نمی بیند. می فروش و می خوار  را رها نمیکند که به آزادی بر گزینند زیرا که اسلام، دین کامل، به عقل و خرد و استقلال انسان اعتنایی ندارد. 

ایدئولوگ های دین میگویند این چه حرف باطلی ست که تا آزاری نرساند به غیر، بشر آزاد است.  در اثبات کامل بودن دین اسلام تا آنجا پیش میروند که انکار کنند این واقعیت قرآنی را که بشر آزاد است که اطاعت کند و خود را به فرمان الله تسلیم نماید. که عکس آن صادق است الله آزادی تمرد و سر پیچی را هم به بشر اهدا نموده است. میگویند که قرآن در آيات بسياري به اطاعت و عدم سرپيچي از دستورات ديني امر مي کند و حتي به عدّه‌اي دستور مي‌دهد در صورت عدم رعايت حدود تعيين شده براي آزادي ديگران با آن‌ها برخورد كرده و به بعضي از مؤمنين در مقابل بعضي ديگر ولايت مي‌دهد. 

ایدئولوگ های دین برهبری معمار اصلی نظام اسلامی، آیت الله مطهری خرده بر کلیسا در قرون وسطی میگیرند که بواسطه مفاهیم نارسای مذهیبی سبب دین گریزی گردیدند. اما اسلام، دین کامل، دینی که پس از 1400 سال بقول مطهری دولت ها و طبقات آمده اند و رفته اند، اما اسلام مانده است برغم تمام تغییرات در سراسر جهان هستی. پس چه تعجب که الله از سر انعطاف و سازگاری ذاتی  خود تمرد و سرپیجی را توصیه کند. چه آیه ها از کتاب آسمانی در تایید و تصدیق تفسیر و تاویل خود از کتاب اسمانی مبنی بر کامل بودن دین اسلام، نیز ارائه ندهند. این البته در حالی ست که تمامی نیروهای انتظامی کشو تبدیل به پاسداران دین سده اند. مبادا از دهان انسانی بوی می به مشام برسد، یا خانمی موهای خود افشان نموده، مانتو تنگ و کوتاه پوشیده و به غلظت، رخ خود آلایش داده باشد. و یا صدای طرب و پایکوبی از نقطه ای بگوش سپاهیان دین برسد. انگشت شماری از کنش ها که هرگز تهدید کننده ی آسایش و امنیت نیست. در هیچ جای دنیا شرب خمر و یا بی حجابی، رقص و آواز و رستوران و کاباره، جامعه را با خطر نا امنی روی در روی نساخته است. اما، خیر اینگونه نیست، مدافعان دین کامل فریاد بر آورند که  کنش هایی همچون میخواری، بی حجابی، طرب و پایکوبی، کنش هایی هستند از سر "هوا و هوس نفسانی." در این موارد و بسیاری دیگری از موارد دین نمیتواند "تساهل " کند، در موارد دیگر اسلام دین مدارا است نه در مواردی که کنش از شهوت و هوا و هوس انسان بر خیزد. یکی از آنان که سنگ اسلام کامل اسلامی  که دست فتنه آنرا آلوده نخواسته است، آنانی را که توصیه به آسانگیری و سست نمودن زنجیر اسارت بار دین میکند، خطاب قرار میدهد که مگر دین میتواند با هر نوع کنش و بینش و گویش و منش ی که از خواسته های درونی و  نیاز های شهوت انگیز و اغوا گر و کج اندیشی در صلح و آشتی باشد.  احکام الله در باره کنش هایی برخاسته از امیال انسانی اگر از خود انعطاف نشان دهد، شیرازه اخلاق جامعه فرو میریزد.

گویی که حکومت دین، توانسته است بر امیال و نیاز انسان به بهره بری از سرگرمی ها و لذت های معنوی و روانی و جسمانی، فایق آمده است. اکثر به اتفاق مردم هم اکنون بر آن باورند  که فساد و تباهی هرگز در جامعه چنین فراگیر و گسترده نبوده است. مهم نیست که سختگیری و عدم تساهل نه تنها کنش های برخاسته از غرایز و نیازهای طبیعنی انسان را خاموش نساخته بلکه آنها را  در زیر زمین بارور و بالنده ساخته است.در اعماق تاریکیها  رشده نموده و هم اکنون بدرختی تنومند تبدیل گردیده اند و هژمونی دین کامل، دین اسلام را به چالش و ستیز میکشد. دین ستیزی از پاسخگویی به هوی و هوس نفسانی، از نیازهای طبیعی انسان، انسان این جهانی، از نیاز به آزادی در بیان در زمینه های مختلف هنری و هنر ورزی، از آنچه ممنوع و منع گردیده است، از به بی حجابی و طرب و شادی و پایکوبی، حتی روسپیگری بر میخیزد. دین ستیز از نیاز به خلاقیت و بیرون ریختن احساسات درونی بویژه احساساتی که سرکوب شده اند، تغذیه میکند. امروز دین ستیزی از امام نقی بر میخیزد و بدون هیج تردیدی فردا از امام عسگری و امام زنن العابدین و از امام امامها، امام علی. یعنی که دین ستیزی از اراده ی معطوف بقدرت، نه به معنای معمول آن بلکه به معنای تغییر و تحول و دگرگونی و شدن آنچه انسان باید باشد، اراده ی معطوف به دگرگونه ساختن ارزشها، سرچشمه میگیرد. با این حساب حکومت دین باید بداند که پایگاه اجتماعی دین ستیزی بسیار وسیع و گسترده است. همچنانکه دین مرزهای طبقاتی و گروهی و قشر های اجتماعی را در مینوردد، دین ستیزی نیز همه جا و در تمام سطوح جامعه وجود دارد.  هم چنانکه تولید و مصرف الکل دین ستیزیست، رو سری قیطانی و مانتوهای تنگ و کوتاه، آلایش و پالایش زنان، موسیقی سازان و فیلمسازان و نویسندگان و اندیشمندان زیر زمینی و بسیاری از دیگر اندیشان را باید بخشی از جنبش دین ستیزی ، بشمار آورد.

*جزئیات این گزارش را علاقمندان میتوانند در مقاله بهروز صمدبیگی در روز آنلاین دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱

Firoz Nodjomi
fmonjem@gmail.com
rowshanai.org

اندر کلاهداری طلابِ دین - م.سحر


درعصر چیرگی سیاسی و نظامی ملایان
  بر ایران زمین              
                                                

‎صفِ طُلاّب ، شکلِ  دیگر داشت
هریکی گُنبد ی برابر داشت 

گُنبدی مثلِ برف و پنبهء خام 
لایقِ ِ فرقِ  حُجةالاسلام

فرشِ چینی فتاده روی زمین 
بهرِ نوم و صَلوةِ  دینِ مُبین 

مُهر و تسبیحِ شیعیانِ  وطن 
تُربتِ  شانگهای  بود  و پکن

جنسِ  روسی فضای مدرسه را 
مُشگبو کرده بود  و  روح افزا

آیت اُلّله ، منبرش  نو  بود
پُشتی و بالشش ز مُسکو بود

همه گرمِ  رواجِ  دین بودند
دستِ حقّ  اندر آستین بودند 

آستین لیک بوی خون می داد
خبر از وحشت و جنون می داد

خبر از  ظلم و دزدی  و هیزی
بدتر از روزگارِ چنگیزی

خبر از سنگسار و انبُر داغ
تبر و تیر  و  نیزه  و شلاّق

خبر از قاضیانِ شرع ِمُبین
صادراتِ قم  از برای  اوین

صاحبِ ریش و دفتر و دستک
در جوارِ حصارِ کهریزک

متخصص به ضرب و شتم و دُخول
جمله  آموزه های فقه و اصول

خفته در حجره ، علمِ  دین خوانده
آخرین درس ِ  جور وکین خوانده

دانشِ « اُقتلوا» ش در سینه
شعله ور  مثلِ  آتشِ کینه

درس ِ : «او را بکش که مُرتدّ است»
گذرانده ست و نمره اش صدّ است

اجتهادش  ز اوستا  تضمین
که زنَد تیغ،  در حمایتِ دین

مُهر و استامپ  پیش او حاضر
قهر ِ فتوانویسِ  او  قاهر

حُکمِ کُشتارِ  مُرتدِ  ناباب 
می دهد ، آنچنان که نوشدآب

آنچنان  رحم را وداع کند
که به شب ،  با زنش جماع کند

  آنچه خود حاصل تلمُّذِ اوست
پاک در خدمت تجاوز ِ  اوست

صیقل آرَد به  ذوالفقار علی
تا شود زنده روزگار علی

تا نَبی در مدینه ای تازه
بشکند  بند و قفلِ دروازه

شاه گردد به پایتختِ عجم
نو کند روزگارِ بختِ  عجم

سَعدِ  وقاّص را کُلاه دهد
به خمینی کلیدِ  شاه دهد

عصرِ تازیگری سلام  کند
شِیث و  مُختارهم قیام کند

سُنّتِ اوس و طائف  و خزرج
راه خود را کُند به تهران کج

دین ده قرن و چار ،  تازه شود
عرش و فرش ِ خدا مُغازه شود

عربیّت به یُمنِ  ملایان
دست یابد به شوکتی شایان

شود ایران غریبِ میهنِ خویش
مثل روحی که گُم کند تن ِ خویش

فصلِ اسلام  و  عصرِ اوباش  است
سهم ما، «ای دریغ» و«ای کاش» است

دین ِ کهریزکی به تخت  آمد
کار بر روزگار ، سخت آمد

وطن اندر لجن بیالودند
میر ِمجلس شدند و آسودند 

حال کامد به دست فقه زمام
رسد از چاهِ نفت  سهم ِ امام

خُمس از جنگل است و از معدن
خرجِ دین می رسد ز دخلِ وطن

صادرات است سهمِ  حفظ نظام
وارداتش  سهامِ  قبرِ  امام

***
مثنوی شد جدا  ز وصلِ سخن
باز گردیم  سوی  اصلِ  سخن :

حوزه ها پرورندهء دین اند
دوزخی در مسیرِ تکوینند

طالب،  آنجا حصولِ دین کرده ست
دام بنهاده و کمین کرده ست

خوانده  علمِ شرایعُ الاِسلام
تا کند در رواج ظلم اقدام

خوانده ابنِ هُشام و ابنِ عقیل
تاشود فتحِ تازیان تکمیل 

خوانده کشفُ المُراد فی تجرید
تا کند جهل و کینه را تشدید

دارها را به پا نگهدارد
سُنّتِ  انبیا نگهدارد

انتقامِ  امام بستاند
ببرَد آب و نام  بستاند

انتقامِ  امام های  شهید
که یکی شان به آرزو نرسید ، 

که یکی شان وزیر و  شاه نشد، 
صاحب قصر  و تاج و گاه نشد ،

الغرض ، انتقام ِ  عصر کهن
بستاند  ز مردم ِ  میهن

حال ، عمّامه می نهد  برسر
تا به دستورِ  رهزن  و  رهبر

کارِ اسلام را اداره کند
ملتی را  هزارپاره  کند

این کُلاهِ  سفیدِ  شومِ خبیث
هست شایستهء سر ِ ابلیس !


17.5.2012
م.سحر
http://msahar.blogspot.fr/ 

زمان، زمان تشديد تحريمها عليه رژيم تهران است


گروه "اتحاد عليه ايران هسته ای"، در يک طرح چهار ماده ای خواهان تحريم کامل رژيم تهران شد. 

ارائه دهندگان اين طرح که عده ای از مقامات امنيتی سابق آمريکا هستند اعلام کردند، تحريمهای کنونی عليه رژيم تهران کافی نيست، زيرا تجربه تاريخی نشان می دهد که گام های نصف نيمه، حکومت هايی از اين دست را به تغيير مسير وادار نمی کند؛ لذا اکنون زمان، زمان تشديد تحريمها عليه رژيم تهران است. 


جمهوريخواهان سنا خواهان يک اقدام شديدتر 

روزنامه واشنگتن پست نوشت، يک لايحه سنا که در نظر داشت تحريمهای اقتصادی عليه تهران را تشديد کند روز پنجشنبه توسط جمهوريخواهان در سنا مسدود شد. جمهوريخواهان سنا گفتند خواهان يک اقدام بسا شديدتر هستند که در صورتی که رژیم تهران نپذيرد جاه طلبی های اتمی خود را مهار کند، يک تهديد صريح برای حمله نظامی را هم شامل کنند.

ليندزی گراهام سناتور با نفوذ جمهوريخواه آمريكا گفت، حزب او خواهان اضافه شدن موادی به لايحه است تا علامتی مناسب به رژیم تهران بفرستد که يک حمله نظامی در صورتی که رفتارش را تغيير ندهد، بطور جدی در نظر گرفته می شود.

اين اقدام که به لايحه جانسون-شلبی (johnson-shelby) معروف است شرکتها و دولتهايی را هم هدف قرار می دهد که در ارسال برنامه های راديو و اينترنتی اخلال می کنند يا تجهیزاتی را می دهند که برای سرکوب مخالفان به کار می روند. 

خامنه ای روی مرکب لجاجت و بی تدبیری، همراه....


منصور امان

خامنه ای روی مرکب لجاجت و بی تدبیری، همراه مُلازمان "بی حوصله"  

همگام با برگزاری "همایش اقتصاد مُقاومتی" از سوی ارگانهای نظامی، یورش پُلیسی و امنیتی به بازار ارز از سر گرفته شد. یک مقام بانک مرکزی روز آدینه از تهیه لیستی از "صرافیهای غیرمُجاز" و تحویل آن به نیروی انتظامی خبر داد.      

گردهمایی مزبور که در آستانه دومین دور مُذاکرات هسته ای حُکومت با طرفهای خارجی خود در بغداد و ابراز یاس رهبران و پایوران رژیم مُلاها از برخورد غرب با مانُور آنها برگزار گردیده، نشانه دیگری از پیش بینی جمهوری اسلامی از افزایش فشارهای بین المللی و وخیم تر شدن شرایط اقتصادی کشور ارزیابی می شود. از سوی دیگر، پلاکارتیزه کردن نشست یاد شده را می توان همچنین تلاش در جهت آرایش دادن به خود در برابر این شرایط دانست. 

با اینحال، چنین نمی نماید که آقای خامنه ای و همدستانش که در حال سفت کردن پیچ و  مُهره بُحران هستند، با سازمان دادن یک لشکر کشی تازه به بازار ارز و خیابان فردوسی بهترین علامت را از آمادگی و تسلُط خود بر پیامدهای تصمیمات شان ارسال کرده باشند. زیرا توسُل به اقدامات پُلیسی و تدبیرهای اجباری مُبتنی بر قهر دولتی، رُک و راست ترین اعتراف به بی بهره گی از امکانات و پُشتوانه قوی مالی و نداشتن اهرُمهای اقتصادی موثری است که این فاکتور را در چرخه فعالیتهای بانکی و اقتصادی به کار اندازد.

در همین حال، آنگونه که از تازه ترین گلایه های آقای علی خامنه ای برمی آید، طرحهای خیالپردازانه و بُحران ساز وی، حتی در زیر "خیمه نظام" نیز بحث انگیز شده است. ولی فقیه جمهوری اسلامی از "خستگی و بی حوصلگی برخی افراد" خبر داده و همزمان از طریق لفاظی در باره "ایستادگی و حرکت دُرُست"، لجوجانه بر صحیح بودن تصمیمهایش تاکید ورزیده است.  

دو رویداد بالا نشان می دهد که رژیم جمهوری اسلامی و گردانندگان آن در حالی مشغول آتش افروزی و مُتراکم کردن بُحران در دیگ هستند که نه از نظر اقتصادی و نه از حیث سیاسی، توانایی شانه دادن زیر پیامدها و آثار اقدامات خود را ندارند. کوته بینی فاجعه بار آیت الله خامنه ای و شُرکا که با اشتیاق دون کیشوت وار آنان به رجز خوانی جنگی تکمیل می شود، بُزُرگترین و نزدیک ترین تهدیدی است که مردُم ایران و عالی ترین منافع آنها را هدف گرفته است. 

قانون جدید فروش زمین در ترکیه به امید پول‌های اعراب


همشهری آنلاین: تصویب قانون جدیدی در ترکیه خرید اموال غیرمنقول برای اتباع بیگانه، به ویژه اعراب را در ترکیه تسهیل کرده است.

خبرگزاری اتریش از استانبول گزارش داد، به این ترتیب بخش ساخت و ساز در این کشور می‌تواند حدود 20 میلیارد دلار درآمد کسب کند.

از ابتدای ماه مه که پارلمان ترکیه این قانون جدید را تصویب کرد، دلالان، شرکت‌های ساختمانی و خریداران بالقوه منتظر اجرایی شدن آن هستند.

آنگونه که اردوغان بایراکتار، وزیر مسکن ترکیه گفته است، حتی پیش از تصمیم‌گیری پارلمان در این باره، نشانه‌هایی از سرازیر شدن اعراب به ترکیه به واسطه قانون جدید دیده می‌شد. به طور خاص، مشتریانی از امارات و عربستان سعودی خواهان خرید ملک در ترکیه هستند.

فروش اموال غیرمنقول به بیگانگان در ترکیه موضوع حساسی محسوب می‌شود. ملی گرایان بیم آن دارند که فروش سرزمین پدری به بیگانگان به استعمار خزنده منجر شود.

با این حال، موافقان این امر در ترکیه حرف خود را پیش برده‌اند. 220 نماینده در پارلمان به این قانون جدید رای موافق داده و 35 نفر به آن رای مخالف دادند.

با این قانون، حد مجاز تملک زمین برای بیگانگان در ترکیه از 2.5 هکتار به 60 هکتار افزایش می‌یابد.

یک نکته مهم‌‌تر این قانون، حذف اصلی است که تاکنون در قوانین ترکیه معتبر بود. آن اصل این بود که فقط شهروندان کشورهایی می‌توانند در ترکیه مسکن بخرند که آن کشورها به اتباع ترکیه اجازه عمل متقابل را داده باشند. با حذف این بند، حالا ترکیه فضا را برای سرمایه گذاران باز کرده است.

بحران اتمی؛ اکثریت آمریکايیها موافق گزینه نظامی علیه رژیم



به گزارش رادیو فردا، بر پایه نظرسنجی ای که از طرف موسسه PEW در ۲۱ کشور جهان انجام شده، بیشتر کشورهای جهان مخالف دستیابی رژیم ایران به سلاحهای هسته ای هستند.

۶۳ درصد از شرکت کنندگان آمریکایی در این نظرسنجی طرفدار استفاده از گزینه نظامی علیه ایران هستند.

گزارش موسسه PEW بر اساس نظر سنجی از ۲۶ هزار نفراز شهروندان ۲۱ کشور جهان تهیه شده است. 


جلوگیری از اتمی شدن رژیم؛ مسئله‌ای حیاتی برای آمریکا

به گزارش رادیو آلمان، مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای را تصویب کرده است که در آن نسبت به خطر مسلح شدن رژیم ایران به سلاح اتمی هشدار داده و از رئیس جمهور آمریکا خواسته تا سریعاَ به فشارهای سیاسی و دیپلماتیک علیه جمهوری اسلامی بیافزاید.

این قطعنامه با ۴۰۱ رای موافق و ۱۱ رای مخالف تصویب شد. در آن هشدار داده شد که زمان برای جلوگیری از مسلح شدن رژیم ایران "محدود" است و باید "فشارهای اقتصادی و دیپلماتیک فزاینده و مداوم" وجود داشته باشد.

این قطعنامه همچنین هر گونه سیاستی را که بر مبنای "تحمل و محدود سازی ایران اتمی‌ باشد" مردود دانست. این بخش از قطعنامه به سیاستی اشاره دارد که بر پایه آن ایالات متحده در دوران جنگ سرد تلاش می‌کرد تاثیرات نظام کمونیستی را در جهان محدود سازد و سیاستی مشابه در مورد رژیم ایران را مردود می‌داند.

این قطعنامه همچنین خواستار آن شد که جلوگیری از اتمی شدن رژیم ایران باید «مساله‌ای ملی و حیاتی » برای آمریکا در نظر گرفته شود.

مخالفان تصویب این قطعنامه را محتمل‌تر شدن جنگ با رژیم ایران ارزیابی می‌کنند.

این قطعنامه در آستانه نشست گروه ۵+۱ با رژیم ایران تصویب شد که قرار است در ۲۳ مه در بغداد انجام شود. 

بسیاری از دیپلمات‌های غربی در ضمن امیدواری نسبت به نتیجه‌بخش بودن مذاکرات این نگرانی را نیز دارند که رژیم ایران از مذاکرات برای خرید وقت و دستیابی به تسلیحات اتمی استفاده کند.