۱۳۸۹ دی ۵, یکشنبه

هزاران کارگر گیلانی در خطر بیکاری هستند

پلاکارد اعتراضی کارگران کارخانه شهد گیلان که 8ماه حقوق نگرفته‌اند
پلاکارد اعتراضی کارگران کارخانه شهد گیلان که 8ماه حقوق نگرفته‌اند

یک عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی، گفت: گیلان با بحران شدید کارگری مواجه است و دولت باید هرچه سریعتر رسیدگی بکند. به گزارش ایلنا، جبار کوچکی‌نژاد با ابراز نگرانی شدید از وضعیت کارخانه‌های صنعتی گیلان، افزود: کارخانه‌های مهم صنعتی گیلان اعم از خاور، دخانیات، ایران پوپلین و ایران کنف در معرض ورشکستگی قرار دارند و این نگرانی وجود دارد که هزاران کارگر زحمتکش بی‌کار بشوند.
وی گفت: مشکلات بخش کارگری گیلان باید هر چه سریعتر حل شود و در صورت عدم توجه به موقع، دولت را مورد سؤال و فشار قرار خواهیم داد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اعلام نارضایتی شدید از عدم دریافت حدود ۶ماهه حقوق کارگران برخی از کارخانه‌های گیلان، مدعی شد: وقتی وزیر صنایع به گیلان آمد استاندار واقعیتها را بیان نکرد و طوری گزارش داد که انگار همه جا گل‌وبلبل است و صنعت و کارگران وضعیت خوبی دارند.
کوچکی‌نژاد با طرح این سؤال که وزیرصنایع بگوید که سفر اخیرش به گیلان چه دستاوردی داشته است، اذعان داشت: متاسفانه به‌جای این‌که بر تعداد کارخانه‌های گیلان افزوده بشود، به‌محض خروج محرابیان از استان، کارخانه ایران پوپلین رشت بار دیگر تعطیل شد.