۱۳۸۹ بهمن ۱۸, دوشنبه

بی‌خبری خانوادهٔ رضا شریفی بوکانی و خالد حردانی از وضعیت فرزندانشان

خانوادهٔ رضا شریفی بوکانی و خالد حردانی، قریب به ۲۰ روز است که هیچ گونه اطلاعی از چگونگی وضعیت فرزندانشان در زندان، ندارند.

بنا به اطلاع گزارشگران اولین خبرگزاری تخصصی حقوق بشر در ایران "هرانا"، قطع تماس‌های تلفنی زندانیانِ سیاسیِ زندان رجایی شهر کرج، به دستور مسئولین و عدم امکان ملاقات برای خانوادهٔ شریفی بوکانی و حردانی، موجب بی‌خبری مطلق ایشان شده است.
آن دسته از زندانیان سیاسی که خانواده‌هایشان در شهرستان زندگی می‌کنند، به دلیل مسافت طولانی و عدم استطاعت مالی، قادر به سفر به تهران و ملاقات هفتگی با فرزاندان خود نیستند.

از اوایل بهمن ماه سال جاری، مسئولان امنیتی، کلیهٔ زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج را به سالن۱۲ بند ۴، این زندان منتقل نموده و با تشکیل بندی امنیتی مانع از برقراری هرگونه تماس تلفنی ایشان با خارج از زندان شدند.

در همین راستا، علاوه در اینکه زندانیان سیاسی از ارتباط گیری با زندانیان سایر بند‌ها منع شده‌اند، از حداقل رسیدگی پزشکی به برخی زندانیان که در وضعیت حاد جسمی قرار دارند نیز، ممانعت به عمل می‌آید.

برخی این محل را مشابه بند ۳۵۰ زندان اوین می‌دانند و عده‌ای معتقدند که اعمال این گونه محدودیت‌ها از دههٔ ۶۰ تاکنون بی‌سابقه بوده است.