۱۳۸۹ بهمن ۱۸, دوشنبه

قلعه تاریخی به جا مانده از دوران ساسانیان در حال تخریب است

قلعه ریشهر به دلیل عدم رسیدگی از سوی سازمان میراث فرهنگی، در حال نابودی و تخریب است.
عضو شورای شهر بوشهر گفت: اگر چاره‌ای برای وضعیت نابسامان قلعه ریشهر اندیشیده نشود بزودی شاهد فروریختن قلعه تاریخی ریشهر هستیم.
به گزارش فارس، داریوش پوربهی افزود: میراث فرهنگی هیچ برنامه‌ای برای حفظ این اثر به جای مانده از ۲ هزار سال پیش ندارد و می‌طلبد که شهرداری و میراث فرهنگی چاره‌ای برای ترمیم و نگهداری از این قلعه بسیار زیبا و تاریخی بیندیشند.
عضو شورای اسلامی شهر بوشهر با بیان اینکه موج‌هایی که از دریا به دیواره این قلعه برخورد می‌کنند، موجب تخریب این بنای تاریخی می‌شوند در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به میراث فرهنگی گفت: میراث فرهنگی باید بودجه خود را برای ترمیم و نگهداری از این قلعه تاریخی، سیاسی، نظامی، کشتیرانی و اقتصادی بوشهر صرف کند.
پوربهی افزود: میراث باید اهتمام بیشتری به خرج دهد تا این قلعه بر جای مانده از دوره ساسانیان بازسازی شده و در معرض دید شهروندان بوشهری قرار گیرد.
پوربهی همچنین لزوم سرمایه‌گذاری در زمین‌های خشک اطراف بوشهر را یادآور شد و عنوان کرد: باید با سرمایه‌گذاری در زمین‌های خشک اطراف شهر بوشهر زمینه را برای تفریح شهروندان و همچنین جذب توریست مهیا کنیم.
وی از پارک لیان به عنوان یک ظرفیت توریستی مهم برای استان و شهر بوشهر نام برد و ادامه داد: پس از هزینه ۹ میلیارد تومانی، این طرح را به حال خود‌‌ رها کردند.