۱۳۸۹ بهمن ۱۸, دوشنبه

جان زندانی سیاسی حسین رونقی ملکی در خطر است

مسئولین وزارت اطلاعات با پا فشاری به عدم رسیدگی وضعیت حسین رونقی ملکی جان این زندانی سیاسی را به خطر انداخته‌اند و وی را بدون رسیدگی پزشکی در زندان نگهداری می‌کنند.
 حسین رونقی ملکی به علت تورم کلیه نیاز فوری به عمل جراحی در یک بیمارستان تخصصی را دارد؛ اما مسئولین قوه قضاییه و وزارت اطلاعات با مانع تراشی از این امر جلوگیری کرده و از رسیدگی پزشکی به این زندانی خود داری می‌کنند.

وضعیت این زندانی به شدت وخیم گزارش شده به طوری که تمام صورت و دستهای این زندای متورم شده و نیاز فوری به عمل جراحی در خارج از زندان دارد.

ماموران وزارت اطلاعات با تهدید خانواده این زندانی کماکان به عدم اطلاع رسانی پا فشاری کرده و گفته‌اند تا زمانی که خبر رسانی در مورد این زندانی شکل می‌گیرد ما برای حسین کاری انجام نمی‌دهیم.

خانواده این زندانی که چندین نامه به رییس قوه قضاییه و دادستان تهران نوشته و خواستار ملاقات با این مقامات شده‌اند که با عدم توجه این مقامات مسئول مواجه شده‌اند.

لازم به یاد آوری است که در چند روز گذشته یکی از زندانیان محبوس در زندان اوین به نام «آرش ارکان» که از ناراحتی کلیوی رنج می‌برد بر اثر عدم رسیدگی مسئولین جان خود را از دست داد.

از سوی دیگر ماموران وزارت اطلاعات با کارشکنی در پرونده این زندانی از تودیع وثیقه یک میلیاردی وی ممانعت به عمل آورده‌اند و از ملاقات‌های حضوری این زندانی با خانواده‌اش جلوگیری می‌کنند.

حسین رونقی در آذر ماه سال ۸۸ بازداشت و به مدت یک سال در سلول‌های انفرادی زندان اوین زیر شکنجه‌های روحی و جسمی شدید به سر می‌برد. وی در مهر ماه سال جاری به ۱۵ سال زندان محکوم و این حکم توسط دادگاه تجدید نظر تایید گشت.