۱۳۸۹ بهمن ۱۸, دوشنبه

هزاران بيمار ديابتی در کشور نابينا می شوند

مسوول برنامه ديابت استان اصفهان گفت: هر ساله 9500 نفر از بيماران ديابتي در کشور نابينا مي شوند.
رضوانه هاديان در گفت وگو با مهر در اصفهان، افزود: در سال 82 طرح غربالگري ديابت در اصفهان به مرحله اجرا درآمد که نتايج آن در سطح جامعه منتشر شد.
وي ادامه داد: در فاز دوم اين طرح از ابتداي سال جاري به اجرا گذاشته شد تاکنون 100 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند.
مسوول برنامه ديابت استان اصفهان اظهار داشت: به صورت متفرقه کارهاي تحقيقاتي زيادي به شکل خوشه اي و مقطع از سوي مراکز تحقيقاتي مختلف از جمله تحقيقات غدد و متابوليسم در روستاها و شهرستانهاي اصفهان چون شهرضا به اجرا گذاشته شده است.
وي در خصوص نحوه اجراي اين طرح در اصفهان گفت: اين طرح که در سال جاري در سطح استان اصفهان به مرحله اجرا گذاشته شده به دنبال دستورالعمل اجراي اين طرح در شهرهاي بزرگ و بالاي يک ميليون نفر است.
هاديان همچنين در خصوص ميزان اعتبارات اختصاص يافته به اجراي طرح غربالگري ادامه داد: آنچه در اين طرح قابل مطرح کردن است که چنين طرحي به صورت کاملا رايگان به اجرا گذاشته شده است. مسوول برنامه ديابت استان اصفهان افزود: معاونت درمان از چند ماه گذشته به صورت فعال به مساله درمان بيماران ديابتي پرداخته است.
وي با اشاره به اينکه آمار فاز دوم طرح غربالگري ديابت را يک سال و نيم ديگر قابل ارائه به اصحاب رسانه است، خاطرنشان کرد: مرکز بهداشت صرفا در عرصه پيشگيري از بيماري ديابت در حال فعاليت است.