۱۳۸۹ اسفند ۷, شنبه

ایتالیا: قذافی ديگر کنترل امور را در ليبی در دست ندارد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رم، سیلیو برلوسکنی نخست وزیر ایتالیا روز شنبه در یک تجمع سیاسی در شهر رم اعلام کرد، به نظر می رسد معمر قذافی دیگر کنترل امور را در لیبی در دست ندارد.

همزمان ساکنان شهر طرابلس پایتخت لیبی گفتند، مزدوران مسلح قذافی در طرابلس جولان می دهند و معترضان را هدف قرار می دهند.

به گزارش آسوشیتدپرس، شاهدان می گویند، قذافی، شبه نظامیان طرفدار خود را به انواع سلاحهای جنگی مسلح کرده است تا مردم بی دفاع را سرکوب کنند.

مردم طرابلس روز شنبه در تماسهای تلفنی با آسوشیتدپرس گفتند هم اینک شبه نظامیان طرفدار قذافی با کامیون در حال گشت زنی در سطح شهر طرابلس هستند.


مزدوران قذافی به کودکان هم رحم نمی کنند 

حتی کودکان در خانه های خود در شهر البیضاء با گلوله نیروهای قذافی کشته شده اند.


به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، خبرنگار این شبکه طی گزارشی از البیضاء در شرق لیبی، در مورد افراد بی گناهی که در خانه های خود، هدف گلوله های نیروهای نظامی و امنیتی لیبی قرار گرفته اند، گفت، فقط کسانی که عمداً مورد هدف نیروهای قذافی قرار گرفته بودند، در این شهر کشته و زخمی نشدند، بلکه رهگذران و حتی کسانی که در منازلشان مخفی شده بودند نیز مورد اصابت گوله های نیروهای قذافی قرار گرفته اند.

یکی از ساکنین این شهر گفت، دختر یازده ساله برادرم به نام رقیه در خانه بود که نیروهای قذافی شروع به تیراندازی به سوی خانه های مردم در این محله کردند و تیری که پنجره را شکست و وارد خانه شد، به رقیه اصابت کرد و او را کشت.

محمد افزود، این همان کاری است که قذافی در طول چهل و یک سال گذشته انجام می داده، یعنی وی با استفاده از تفنگ و سلاح های گرم، مردم خودش را می کشته است.

محمد اضافه کرد، رقیه که با صدای تیراندازی در خیابان، از خواب بیدار شده بود، با اصابت چنین گلوله ای (وی گوله ای پانزده سانتیمتری را که در دست داشت به خبرنگار اسکای نیوز نشان داد) به سرش کشته، و مغز او متلاش شد.

محمد افزود، برادرم که بزرگترین فرزندش را بدین گونه از دست داد، از وحشت و غم و اندوه نزدیک است دیوانه شود.

محمد در خاتمه تأکید کرد، هرچند غم از دست دادن عزیزان بسیار سخت است، یک از برکات نهضت مردمی در لیبی این بود که همگان قذافی و هوادارانش را شناختند و علیه آنان متحد شدند و در غم و اندوه از دست رفتن جوانان، با یکدیگر شریک شدند.

وی افزود، تنها هدف مردم، آزاد کردن کشورشان از دست این حاکمان مستبد و همدستانشان است.

خبرنگار این شبکه تأکید کرد، نیروهای قذافی با توجه به برتری شدید نظامی که نسبت به مردم داشتند، هرگز تصور نمی کردند، شهروندان معمولی لیبی به چنین مقابله جدی با آنان برخیزند. این در حالی است که می بینیم مردم در خیابان ها، درهای تانک های ارتش قذافی را باز کرده و سربازان را از آن بیرون کشیده اند.

کارت های هویت برخی از نیروهای قذافی که در درگیریها کشته شده اند نشان می دهد، برخی از آنان، از مزدوران خارجی (غیرلیبیایی) بوده اند.