۱۳۹۱ فروردین ۱۵, سه‌شنبه

جایزه ده میلیون دلاری برای بازداشت سرکرده لشکر طیبه


به گزارش خبرگزاری فرانسه از اسلام آباد، دولت آمریکا نام سرکرده یک گروه پاکستانی را که به دست داشتن در انفجارهای بمبئی در سال 2008  متهم است، در فهرست خطرناک ترین تروریستهای تحت تعقیب قرار داد و برای بازداشت وی ده میلیون دلار جایزه تعیین کرد. 

یک پایگاه اینترنتی وابسته به دولت آمریکا روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود، حافظ محمد سعید،‌ موسس و رهبر گروه «لشکر طیبه» که چند وقت یکبار در پاکستان در انظار عمومی ظاهر می شود، از این پس جز خطرناک ترین تروریستهای تحت پیگرد واشنگتن محسوب می شود.

دولت آمریکا در صدر فهرست افراد خطرناک تحت تعقیب نام ایمن الظواهری، سرکرده مصری تبار القاعده را قرار داده و برای بازداشت وی بیست و پنج میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

در رده بعدی این فهرست نام ملا عمر، سرکرده طالبان افغانستان مشاهده می شود که آمریکا برای بازداشتش ده میلیون دلار جایزه در نظر گرفته است.

وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا، خبر مربوط به تعیین جایزه برای بازداشت حافظ محمد سعید را روز دوشنبه در سفر به هند اعلام کرد و پایگاه اینترنتی متعلق به دولت آمریکا موسوم به «جایزه برای عدالت» روز سه سه شنبه این خبر را تایید کرد. 

دولت آمریکا در بیانیه ای که در این پایگاه منتشر شد یادآوری کرد که حافظ محمد سعید به علت دست داشتن در چندین حمله تروریستی از جمله انفجار سال 2008 در بمبئی که یکصد و شصت و شش نفر از جمله شش آمریکایی را به کام مرگ فرستاد،‌دست داشته است. 

یک ماه پس از انفجارهای بمبئی، دولت پاکستان حافظ محمد سعید را در بازداشت خانگی قرار داد اما سال 2009  به علت نبود مدارک و شواهد کافی در تایید اتهامات وارد شده به این مظنون، وی را آزاد کرد. 

اقدام آمریکا در تعیین جایزه برای بازداشت سرکرده لشکر طیبه در حالی اتفاق می افتد که واشنگتن و اسلام آباد تلاش می کنند روابط خود را که در ماههای گذشته به علت برخی حوادث تیره شده است، بهبود بخشند.