۱۳۹۱ فروردین ۱۵, سه‌شنبه

حمله شدید رژیم به ترکیه؛ اردوغان دو رو و منافق است



خبرگزاری مهر: نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص تغيير موضع اردوغان در سفر به تهران و كنفرانس استانبول گفت: معتقدم مسئولان سياسي تركيه خودشان تصميم گيرنده نيستند و به نوعي آلت دست و عامل استكبار شده اند.

محمد کوثری در خصوص برگزاری اجلاس اخیر دوستان سوریه در استانبول ترکیه گفت: کنفرانسی که به عنوان دوستان سوریه در استانبول برگزار شد در حقیقت کنفرانس دشمنان سوریه بود چرا که کشورهایی مانند عربستان، آمریکا، قطر و ترکیه در جامعه جهانی به عنوان دشمنان حقیقی سوریه شناخته می شوند.

وی با بیان اینکه این کشورها خیال می کردند جمهوری اسلامی ایران هم تابع خواسته های آنها می شود گفت: به همین منظور اردوغان تلاش کرد با سفر به ایران مسئولان نظام را قانع کند و مسئله سوریه را به نفع خود و دیگر هم پیمانان تمام کند اما با جواب محکمی که در این رابطه شنیدند فهمیدند جمهوری اسلامی مانند آنها دو رو و منافق نیست بلکه با صراحت نظر خود را اعلام می کند.

کوثری با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران برای شناخت صحیح ملت ها از دوستان و دشمنان سوریه موضع خود را به صورت محکم در این زمینه اعلام کرده است، گفت: آنها باید قطعا بدانند که برگزاری این کنفرانس به ضرر ترکیه، عربستان، قطر تمام خواهد شد و در مرحله دوم ضربه ای سنگین بر پیکر صهیونیست ها و آمریکایی ها خواهد بود.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص تغییر موضع اردوغان در سفر به تهران و کنفرانس استانبول گفت: معتقدم مسئولان سیاسی ترکیه خودشان تصمیم گیرنده نیستند و به نوعی آلت دست و عامل استکبار شده اند و در زمین آمریکا، قطر و عربستان بازی می کنند.