۱۳۹۱ فروردین ۱۵, سه‌شنبه

گزارش؛ بیم از فروپاشی بانکهای بزرگ جمهوری اسلامی



گزارش دریافتی از درون رژیم: مسئولان عالیرتبۀ رژیم، صدها میلیون دلار را به آنسوی مرزهای کشور میفرستند.
در حالی که تورم در ایران بیداد میکند و مردم سراسیمه در پی بیرون کشیدن پولهایشان از بانکها هستند تا دار و ندار خود را از دست ندهند، طی روزهای اخیر یک سری از سران حکومت در پی ارسال میلیونها دلار ارز به خارج از کشورند. این کار طی هفته های اخیر انجام میشود (قسمتی از پول دیگر در آنور آبهاست) و پولها از بانکهای بزرگ کشور، ملی، ملت، سپه و صادرات و همچنین بانک مرکزی بیرون کشیده شده اند.
بیشتر این پولها به کشورهای حوزه خلیج فارس منتقل میشوند، و بقیه به کشورهای مسلمان خاور دور، منجمله مالزی و اندونزی و همچنین پاکستان و ترکمنستان برده میشوند. این کشورها نظر به اینکه بانک مرکزی ایران، و مسئولین اقتصادی در کشور روابط تنگاتنگی با بسیاری از بانکها در آنها دارند، و بستری مناسب برای فعالیت اقتصادی میباشند، انتخاب شده اند. چند سالی است که کشورهای فوق الذکر به عنوان یک چتر نجات مالی و به عنوان یک راه حل برای دور زدن تحریمات و مشکلاتی که رژیم در زمینۀ بانکی بین المللی با آنها دست و پنجه نرم میکند، مورد استفاده قرار دارند، و بنا بر این یک مقصد مناسب برای انتقال آسان پول میباشند.
طبق اطلاعات دریافتی از یک منبع عالیرتبه در سیستم بانکی کشور، این کار سران رژیم بدلیل بیم از این است که بخاطر بحران اقتصادی شدید حاکم بر کشور، که روز بروز حادتر نیز میشود، بانکها در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار دارند. بگفتۀ این منبع، صدها میلیون دلاری که از ایران به خارج منتقل میشوند یکی از دلائل محدود کردن خرید ارز میباشند، چرا که بخش بزرگی از موجودی ارز در کشور (بخصوص موجودی دلار) برای سران رژیم کنار گذاشته شده است.
این منبع اضافه کرد که رئیس مجلس شورای اسلامی- علی لاریجانی حدوداً دو و نیم میلیون دلار پول نقد را به حساب خود در یکی از بانکهای اندونزی واریز کرده است. لاریجانی که حدوداً دو ماه پیش از اندونزی بازدید کرده، از این فرصت استفاده نموده و دارائی خود و همچنین قسمتی از پولهای برادرش- رئیس قوۀ قضاییه را با خود به خارج برده. قسمتی از این پولها از بانک مرکزی ایران و قسمتی دیگر از بانک ملی برداشت شده اند. یکی از نزدیکان خانوادۀ لاریجانی که از نزدیک با این قضیه آشناست میگوید که این اقدام لاریجانیها علی الاصول بدلیل فشارهای همسر رئیس مجلس- فریده لاریجانی بوده است که از شوهر خود خواسته تا آینده خانواده اش را در صورت فروپاشی سیستم بانکی کشور تضمین کند.
منبع فوق میگوید که همین روزها چند بانک در اندونزی قرار است حدوداً 85 میلیون دلار پول از ایران دریافت کنند. بگفتۀ وی، این پول متعلق به فرماندۀ بسیج – سرتیپ محمد رضا نقدی و فرزند آیت الله خامنه ای – مجتبی است.
اطلاعات دیگر دریافتی حاکی از این است که دهها تن از مسئولان اقتصادی کشور، مانند سران عالیرتبه بانک مرکزی و همچنین رؤسای مؤسسه های خیریه که مستقیماً تابع دفتر رهبری هستند نیز تصمیم گرفته اند که دارایی خود را به خارج انتقال دهند. طبق این اطلاعات، زریبافان رئیس بنیاد شهید و محمد فروزنده رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان، از جمله افرادی میباشند که در این مقوله سهم بسزایی دارند.
شماری دیگر از مسئولین نظام نیز با مراجعه به بانک مرکزی بدنبال انتقال پول خود به کشورهای غیر مسلمان خاور دور مانند چین وهنگ کنگ، که روابط اقتصادی خود با جمهوری اسلامی را حفظ کرده و روابطی حسنه با بانکهای رژیم دارند، میباشند .