۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۱, دوشنبه

تجمع مجدد کارگران شهاب خودرو در مقابل وزارت کار


خبرگزاری هرانا - پس از تجمع‌هاي بي‌نتيجه کارگران اخراجی شهاب‌خودرو در مقابل نهادریاست جمهوری و وزارت رفاه کار وتامین اجتماعی در روز‌های شانزدهم و بیستم اردیبهت سال ۹۱، این کارگران صبح امروز در اعتراض به اخراج‌شان پس از تعطيلات نوروز، برای دومین بار در خيابان آزادي مقابل وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی تجمع کردند. 

نماینده کارگران شهاب خودرو به خبرنگار ايلنا گفت: کارگران اخراجی در پی بی‌توجهی به اعتراض‌شان، با تجمع در مقابل وزارت کار از وزیر و سایر مسئولین درخواست پی‌گیری دلیل اخراج و بازگشت به کار کردند. 

این کارگر ادامه داد: از مجموع ۶۵۰ کارگر شهاب‌خودرو که پس از پایان تعطیلات، با عدم تمدید قرارداد کاریشان اخراج شده بودند در حدود ۲۰۰ نفر در این تجمع حضور یافته‌اند. 

او با انتقاد از مسئولین دولتي كه تا كنون نتوانسته‌اند امنیت شغلی كارگران را حفظ کنند، تاکیدکرد: ما نیروهای آماده به کار هستیم و از مسئولين وزارت کار به عنوان یک نهاد حمایت‌گر از اشتغال پایدار می‌خواهیم صداي ما را بشنوند. 

او با اشاره به وعده‌های بی‌اساس اشتغال‌زایی دولت و اینکه دولت با دادن آمارهای غلط وعده ایجاد ۲ میلیون شغل را داده است اظهار داشت: اگر دولت می‌خواهد به وعده‌های اشتغالزايي خود عمل كند بايد ابتدا با حفظ اشتغال موجود ۶۵۰ کارگر شهاب خودرو را به كار بازگرداند. 

اين كارگر مدعي شد: مسئولان کارخانه شهاب خودرو که به هیچ وجه با برگشت بکار کارگران اخراجی موافقت نمی‌کنند این است که می‌گویند می‌خواهیم تولید را متوقف کنیم و واردات خودرو انجام دهیم.