۱۳۹۱ فروردین ۲۴, پنجشنبه

بحران اتمی؛ کلینتون: رژیم تهران باید سریع به نگرانیها پاسخ دهد


به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وزیر خارجه آمریکا امروز به رژیم تهران هشدار داد که باید سریع به نگرانی های بین المللی ناشی از برنامه های هسته ایش پاسخ دهد.

هیلاری کلینتون که در آغاز نشست وزیران امور خارجه گروه هشت در واشنگتن صحبت می کرد، با اشاره به مذاکرات هسته ای پیش رو در استانبول گفت، اگرچه هنوز فرصت برای گزینه دیپلماسی باقی است، اما رژیم تهران باید بطور جدی و سریع به نگرانی های بین المللی در مورد فعالیتهای هسته ایش پاسخ دهد.

وزیران خارجه هشت کشور بزرگ صنعتی جهان بویژه برای گفتگو در باره بحران سوریه و بحران اتمی رژیم تهران در واشنگتن گرد آمده اند.

این هفته اعلام شد که مذاکرات غرب و رژیم تهران قرار است روز شنبه (۱۴ آوریل/ ۲۶ فروردین) در استانبول ترکیه از سرگرفته شود.

سعید جلیلی دبیر شورای‌عالی امنیت‌ جمهوری اسلامی و هدایت‌کننده مذاکرات هسته‌ای روز چهارشنبه اعلام کرد که هیئت تحت سرپرستی وی این‌بار با پیشنهادهای تازه‌ای روانه استانبول می‌شود.

وی توضیح بیشتری را درباره این پیشنهادها ارائه نکرد.

حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفته مذاکرات جدید در استانبول بسیار سخت خواهد بود و یکی از دلایل آن این است که مقدمات مذاکرات مانند محل انجام مذاکرات و طرح مسائلی مانند پیش شرط ها و غیره به سختی مورد توافق قرار گرفت.