۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۱, پنجشنبه

بودجه پيشنهادی قيمتها را 100 درصد افزايش می دهد


بودجه ارائه شده از سوی دولت برای سال 91 فاصله طبقاتی را افزایش ‌می‌یابد/ بودجه ارائه شده نه تنها گرانی را مهار نمی کند بلکه به گراني ها شتاب بیشتری مي بخشد.

ايلنا: امير طاهرخاني، نماينده مردم قزوين امروز در بررسی لایحه بودجه 91 با تاکید بر اینکه بودجه باید به گونه‌ای تنظیم شود که گرانی را مهار کند گفت: بودجه ارائه شده نه تنها گرانی را مهار نمی کند بلکه به گراني ها شتاب بیشتری مي بخشد. 

به گزارش خبرنگار ایلنا، طاهرخاني با اشاره به پيش بيني درآمد دولت 66 هزار ميليارد توماني دولت از محل اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها، عنوان كرد: باید توجه کرد که ميزان درآمد پيشنهادي دولت از محل اجراي قانون هدفمندي، به معنای آن است که ما باید صد درصد قیمتها را افزایش دهیم تا بودجه فوق محقق شد. 

وی با اشاره به اینکه امروز جامعه تحمل گرانی ها را ندارد، گفت: چرا ‌می‌خواهید بودجه اي تصویب کنید که گرانی را به مردم تحمیل کند، گرانی امروز کمر اقشار ضعیف جامعه را خم کرده و ‌می‌شکند‌. 

طاهرخاني همچنین به وابستگی 55 درصد بودجه به درآمدهاي نفتی اشاره کرد و افزود: تا کی قرار است بودجه ما به درآمدهاي نفتي وابستگي داشته باشد؟

این نماینده، مشكل ديگر لايحه بودجه فوق را هدفگذاري دوباره ايجاد اشتغال عنوان كرد و تصريح كرد: دولت طی دو سال اخیر وعده تحقق 4 میلیون و 100 هزار شغل را داده که تاکنون محقق نشده است. حالا که وعده‌های قبلی محقق نشده باز هم شاهد هستیم که دولت وعده‌های جدیدی در مورد ايجاد اشتغال ارائه میکند. 

بودجه 91 فاصله طبقاتي را افزايش مي دهد 
انتقاد دیگری که طاهرخاني به لایحه بودجه 91 وارد كرد، بحث فاصله طبقاتی است که به گفته وی بودجه ارائه شده از سوی دولت برای سال 91 فاصله طبقاتی را افزایش ‌می‌یابد. 

وی در ادامه به بی انضباطی مالی دولت اشاره کرد و افزود: بودجه 91 بی انضباطی هاي مالي دولت را افزایش ‌می‌دهد ضمن اينكه به گونه‌ای تنظیم شده که نظارت مجلس بر آن را محدود ‌می‌کند. 

پيش بيني رشد اقتصادي غير واقعي در لايحه 
نماینده مردم قزوين در مجلس تاکید کرد: رییس جمهور در لایحه بودجه رشد هشت درصدی را برای اقتصاد پیش بینی کرده که با توجه به وضعیت کنونی این سوال مطرح ‌می‌شود که چطور قرار است این میزان محقق شود. 

وی به تحریم ها و مشکلات اقتصادی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در خوشبینانه ترین حالت ‌می‌توانیم رشد سه درصدی را برای سال 91 شاهد باشیم که البته با توجه به شفاف نبودن و عدم تراز آمارها درخواست داریم که نمایندگان به کلیات این لایحه رای مثبت ندهند.