۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۱, پنجشنبه

گشت امنیت اخلاقی یا عاملان جو رعب و وحشت


جعفر پویه

با نزدیک شدن به فصل تابستان بار دیگر گله های اوباش حکومتی تحت نامهای مختلف برای آزار و اذیت زنان و دختران روانه خیابانها شدند. گله های اوباشی که با اسمهایی همچون "گشت ارشاد"، "امنیت اخلاقی"، "حجاب برتر"، "بد حجابی" و ... هر ساله روانه خیابانها می شوند، پس از یک دوره ضرب و شتم زنان و دختران و قداره و قمه کشی برای مردم به جهت نشان دادن قدرت قلدری رژیم ولایت فقیه، دست خالی به لانه های خود باز می گردند. سردسته های این اوباش و فرماندهان آنها به خوبی می دانند که هرگز قادر نبوده و نیستند زنان و دختران ایرانی را با این شیوه های رذیلانه وادار به خانه نشینی کنند.

روز گذشته (چهارشنبه) پاسدار حسین ساجدی نیا، رییس پلیس تهران گفته است که زیر مجموعه او 60 مغازه در تهران را پلمب کرده اند. او ادعا کرده است که این بخشی از طرح امنیت اخلاقی زیر مجموعه اوست. او مغازه های تعطیل شده را "عرضه کنندگان پوشاک نامتعارف، قهوه خانه ها و تالارها و آتلیه های غیرمجاز" اعلام کرد و گفت که به بسیاری دیگر نیز تذکر داده شده است.

همچنین اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی موضوع را گسترش می دهد و می گوید: "باید در فرودگاه‌ها با مانکنهای بدحجاب برخورد شود و انتظار داریم قانون در این مورد به اجرا درآید."

احمدی مقدم که در نشست فرماندهان پلیس سخن می گفت، آمار دعوا و درگیری در کشور را رو به افزایش دانسته و آن را دلیل بالا رفتن شمار قتل در کشور اعلام کرد. این آمارها و ادعاها در حالی اعلام می شود که ماموران نیروی انتظامی همراه با نیروهای اطلاعاتی در معابر عمومی و در محلات مختلف اقدام به ضرب و شتم تا سرحد مرگ کسانی می کنند که آنان را "اراذل و اوباش" می نامند. همچنین برپا کردن چوبه های دار در ملاعام از افتخارات دستگاه آدمکشی رژیم برای مرعوب کردن مردم است. با توجه به این، معلوم نیست فرماندهان نیروهای سرکوب به چه دلیل از آمار قتل و دعوا تعجب می کنند، در حالی که خود آنها تلاش زیادی نموده اند تا قبح این اعمال را از بین ببرند و با تبلیغ خشونت، قتل و کشتار را همگانی کنند.

با دانستن اینها اما این روزها گله های اوباش رژیم در معابر عمومی و مکانهایی که زنان و دختران رفت و آمد می کنند، اقدام به دستگیری، اذیت و آزار و گاهی هم ضرب و شتم آنان می نمایند. هرچند احمد رضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی رژیم تاثیر شلاق در مبارزه با بی حجابی را ناکارآمد می داند و می گوید: "باید اذعان کرد که نشده، نمی‌شود و نخواهد شد که یک بدحجاب به صورت ارادی و با کار غیرفرهنگی به یک شخص باحجاب تبدیل شود."

با این همه پس چرا با آغاز فصل گرما بار دیگر اوباش حکومتی روانه خیابانها شده و به آزار و اذیت زنان و دختران می پردازند؟

پاسخ این پرسش بسیار ساده است. زیرا رژیم سرکوبگر ولایت فقیه نیاز دارد تا قدرت سرکوبگری خود را به رخ مردم بکشد و با ضرب و شتم و آزار و اذیت آنان، جو رعب و وحشت را حاکم گرداند.