۱۳۹۱ خرداد ۳, چهارشنبه

گرد و غبار خوزستان را به تعطیلی کشاند


بعد از وقفه‌ای چند هفته‌ای پدیده مخرب گرد و غبار باز هم شهرهای خوزستان را فرا گرفت و بسیاری از شهر‌ها از جمله مرکز استان را به تعطیلی کشاند.

به دنبال افزایش گرد و خاک که از اواسط روز گذشته آغاز شد طی اطلاعیه‌ای از سوی فرمانداری اهواز همه ادارات و دانشگاه‌ها در مرکز استان تعطیل شدند.

براساس این اطلاعیه با توجه به فصل امتحانات دانش‌آموزان، مدارس فعال بوده و امتحانات خود را امروز برگزار می‌کنند.

به گزارش فارس، از بعدا‌زظهر روز گذشته تاکنون بر شدت گرد و غبار شهرهای خوزستان افزوده شد و زندگی عادی مردم استان را مختل کرد؛ به گونه‌ای که گرد و غبار و بوی بد آن به داخل منازل، اتاق مدارس و ادارات نیز نفوذ کرده است.

استانداری خوزستان نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به افزایش غلظت گرد و خاک در هوای بیشتر شهر‌ها، تعطیلی ادارات در شهرستان‌ها بر عهده فرمانداران است و بر اساس اخبار رسیده فرمانداران بسیاری از شهرهای استان نیز امروز ادارات را تعطیل کرده‌اند.

تعطیلی امروز سوم خرداد به علت گرد و خاک در حالی اعلام شده که برنامه‌های متعددی از سوی دستگاه‌ها به مناسبت سالگرد حماسه فتح خرمشهر تدارک دیده شده بود.

تا این لحظه اطلاعاتی درباره میزان شاخص آلودگی از سوی دستگاه‌های متولی از جمله اداره ‌کل حفاظت محیط زیست، ستاد حوادث غیر مترقبه و … اعلام نشده است.

اداره کل هوا‌شناسی خوزستان وضعیت هشدار اعلام کرده و خواستار عدم تردد افراد سالمند و کودکان در محیط باز شده است.

براساس اعلام این اداره، با توجه به تشکیل سامانه جدید خاک در کشور عراق، وضعیت گرد و خاک در خوزستان حداقل تا پایان وقت امروز تداوم خواهد داشت.

در نوبت پیشین، ۲۸ اسفندماه سال ۱۳۹۰ به علت گرد و خاک شدید ادارات و مدارس خوزستان تعطیل شده بود.