۱۳۹۱ خرداد ۳, چهارشنبه

دستگيری ‌رییس ‌شعبه ‌بانک حین‌ فرار از کشور


ايسنا: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان از دستگیری رییس یکی از شعبات بانکی در تهران به اتهام اختلاس 120 میلیارد ریالی خبر داد.

سرهنگ مجید مرآت در این باره گفت: ماموران انتظامی شهرستان رودسر هنگام کنترل خودروهای عبوری در خروجی استان به دو سرنشین یک دستگاه خودرو پژو خطی زرد رنگ مشکوک شده و دستور توقف آن را صادر کردند. ماموران در بازرسی اولیه از این خودرو مقدار 8 گرم تریاک را کشف کردند که همین موضوع شک آنان را برانگیخت و آنان اقدام به بررسی دقیق خودرو و بار همراه دو نفر کردند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه ماموران با رعایت موازین قانونی از دو کیف‌دستی قهوه‌ای و مشکی رنگی همراه دو مسافر بازدید کردند، خاطرنشان کرد: در بازرسی از کیف‌های متهمان دو جلد پاسپورت، نزدیک به 205 هزار دلار، 228 هزار یورو و 85 هزار لیر پول نقد به همراه چندین قطعه دستبند و انگشتر طلا و برلیان کشف شد.

وی با اشاره به انتقال دو متهم به مقر انتظامی برای بازجویی گفت: در انجام بازجویی‌ها،‌ یکی از متهمان خود را رییس یکی از شعبات بانکی در تهران معرفی کرد و معترف شد که قصد خروج از کشور به همراه پول نقد و جواهرات را داشته که دستگیر شد.

مرآت در ادامه گفت: پس از استماع اعترافات متهم،‌ ماموران در مکاتباتی که با ماموران انتظامی در تهران داشتند،‌ متوجه شدند که متهم به اتهام اختلاس 120 میلیارد ریالی از شعبه محل خدمت خود متواری شده و تحت تعقیب است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان افزود: پس از انجام تحقیقات اولیه از متهم، وی برای سیر سایر مراحل قانونی به دادسرا در تهران منتقل شد.