۱۳۹۱ خرداد ۳, چهارشنبه

نگرانی روسیه از تحریمهای تازه آمریکا علیه رژیم تهران


مسکو،3 خرداد، خبرگزاری«ریا نووستی»/ مسکو امیدوار است دولت آمریکا از طرح مجلس سنای این کشور در خصوص اعمال تحریم های جدید علیه ایران حمایت نکند. این مطلب را "سرگی لاوروف"(Sergey Lavrov) وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری در روز چهارشنبه اظهار داشت.

وی گفت:"من امیدوارم دولت و رییس جمهور آمریکا نسبت به این کارافراطی قانون گذاران  ایالات متحده برخورد شایسته نشان دهند".

لاوروف افزود:" اینطور حاصل شده که در آستانه مذاکرات بغداد اقداماتی انجام شده که بوضوح به ایجاد محیط مساعد برای پیشروی مساعدت نمی کند".

به گفته لاوروف،اعمال تحریم ها علیه ایران"به کار مشترک "گروه"1+5" میانجیان،حفظ وحدت اقدامات ما مساعدت نمی کند چون دستور کار مشترک را در معرض خطر قرار داده و آنرا گروگان اقدامات یکجانبه امریکا می سازد".

لاوروف گفت"دوباره سخن بر سر تحریم هایی است که از چارچوب تحریم های مصوبه شورای امنیت سازمان ملل برای تامین رژیم منع گسترش هسته ای بسیار فراتر می رود. این تحریم ها عرصه های هر بیشتر و بیشتر اقتصاد ایران را در بر گرفته و در ماهیت امر در راستای مبارزه با خطرات احتمالی گسترش هسته ای قرارنداشته بلکه هدف اختناق اقصادی ایران را دنبال می کنند".

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد:"اینکه این تحریم ها دوباره تا حد زیادی دارای خصلت برون مرزی بوده ، شرکت های دیگر کشورها را در بر گرفته و آنها را که قطعنامه های سازمان ملل متحد را با درستکاری اجرا می کنند، در معرض تهدید قرار می دهد، مطلقا غیر قابل قبول است".

یادآور می شود مجلس سنای آمریکا بسته جدید تحریم های اقتصادی علیه ایران را به اتفاق آرا مورد تایید قرار داد.