۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۸, پنجشنبه

نماینده پارلمان آلمان خواستار ملاقات با دانشجوی زندانی


سایت ندای آزادی: استفان رپ‌من، نماینده پارلمان آلمان طی نامه ای که به کنسولگری ایران در آلمان نوشته، اعلام کرد که حمایت از ضیا نبوی دانشجوی محروم از تحصیل و زندانی را به عهده گرفته است.

استفان رپ‌من که به پیشنهاد سازمان حقوق بشری جامعه جهانی برای حقوق بشر، در آلمان(فرانکفورت) ، حمایت از این فعال دانشجویی و دانشجوی محروم از تحصیل را به عهده گرفته در نامه خود به کنسولگری ایران نوشته است: “من در اینجا از شما می‌خواهم که برای آزادی سریع و بی‌قید و شرط سید ضیاالدین نبوی میانجیگری کنید، چرا که او هرگز موافق خشونت نبوده و اتهامات علیه خود را شدیدن رد کرده است. همچنین از شما در خواست می‌کنم که مجازات وحشت ناک ٧۴ ضربه شلاق انجام نشود. همچنین از مقامات رسمی ایران تقاضا دارم که آقای سیدضیا الدین نبوی حق دیدار با خانواده و همچنین وکیل و رسیدگی لازم پزشکی برای ایشان امکان پذیر گردد و داشتن حبسی منصفانه ضمانت شود.”

در بخشی دیگری از این نامه وب سایت سازمان حقوق بشری جامعه جهانی برای حقوق بشر آن را منتشر کرده، آمده است: “من از شما تقاضا دارم برای من این امکان را فراهم سازید که پسر خوانده خود را در زندان ملاقات کرده تا خود از نزدیک با شرایط زندان ایشان آشنا شوم. این موضوع همچنین می‌تواند برای دولت ایران جالب باشد، چرا که از این طریق حقوق انسانی در ایران و زندانهای ایران نشان داده می‌شود. طبق گفته آقای نبوی رییس جدید زندان می‌بایست شرایط بهتری برای زندانیان فراهم کند. مطمعن باشید که من با اشتیاق کامل این موضوع را دنبال خواهم کرد.”

ضیا نبوی، دانش آموخته دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در کنکور کارشناسی ارشد سال ۸۷ علیرغم کسب رتبه تک رقمی در رشته جامعه شناسی، “ستاره دار” و از تحصیل محروم شد. این دانشجوی محروم از تحصیل در راه‌پیمایی ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ دستگیر شده. او به ده سال حبس و تبعید در زندان ایذه محکوم شده است.