۱۳۸۹ اسفند ۳, سه‌شنبه

کشف تمدنی ناشناخته در روسیه

سایت میراث آریا: کاوش‌های باستان‌شناسان در نیروگاه برقی واقع در شرقی‌ترین بخش روسیه، منجر به کشف آثاری از یک تمدن ناشناخته شد.

در ادامه حفاری‌های باستان‌شناسان در نیروگاه برق منطقه سیل زده ماگادان واقع در شرقی‌ترین بخش روسیه، اشیا و آثاری از فرهنگ‌های نخستین اما ناشناخته این سرزمین کشف شد.

از جمله آثار کشف شده در این منطقه قطعه‌ها و تکه‌هایی از ظروف سفالی بود که در کنار اشیایی ساخته شده از سنگ‌های آتشفشانی قرار داشتند.

سنگ‌های آتشفشانی یا اوبسیدیان‌ها،‌ شیشه‌هایی آتشفشانی هستند که مرکز و منبع آنها صدها کیلومتر دورتر از محل کشف ‌آنها قرار دارد، ازاینرو دانشمندان درحال بررسی دلایل انتقال این آثار به این منطقه هستند.

به گفته باستان‌شناسان کشف اشیایی این چنین در ناحیه ماگادان مسبوق به سابقه بوده به نحوی که در کاوش‌های سال 2010، آثاری همچون سرنیزه‌های کریستالی در این ناحیه کشف شد که متعلق به یکی از قدیمی‌ترین اقوام مناطق شمال شرقی روسیه بوده است.

همچنین در ادامه حفاری‌ها در سکونتگاهی باستانی متعلق در این محدوده، باستان‌شناسان موفق به کشف مجسمه‌ای سنگی از شخصی شدند که در حدود سه هزار سال پیش در این منطقه زندگی می‌کرده است. علاوه بر آن باستان‌شناسان ده‌ها ابزار سنگی و اشیایی سفالیی را نیز در این مکان کشف کرده بودند.

با وجود تمام آثار به دست آمده، همچنان، اصالت و هویت تمدن کشف شده ناشناخته باقی مانده و محققان درصددند برای پی بردن به راز این تمدن، فعالیت‌های خود را ادامه دهند.