۱۳۸۹ اسفند ۳, سه‌شنبه

در جمهوری اسلامی با سکوت کنندگان هم برخورد می کنند

سایت صدا و سیمای رژیم: دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت:‌ سکوت برخی خواص وضع مناسبی برای آینده سیاسی آنها به دنبال نخواهد داشت.

محمد رضا باهنر در نشست خبری در محل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به این سوال که موضع دوپهلوی برخی خواص را درباره آشوب25بهمن چه طور ارزیابی می کنید ؟ گفت : دیگر وقت سکوت نیست و مواضع غیرشفاف مشکلی را حل نمی کند. ‌کسانی که خود را وامدار انقلاب ، ‌نظام و مردم متدین می دانند باید مواضع روشن و صریح بگیرند و سران فتنه را با اسم و مشخصات نام ببرند و گرنه مردم حساب آن ها را از انقلاب و گذشته شان جدا و فقط به وضع فعلی افراد نگاه می کنند.


باهنر در پاسخ این سؤال که چرا آقای هاشمی رفسنجانی مواضع شفافی نمی گیرد؟ افزود: درباره مواضع آقای هاشمی قبلاً‌ هم گفته ام ؛ اکنون موقعیتی نیست که بتوان با حرفهای کلی موضوعات را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه صف انقلاب از ضدانقلاب کاملاً روشن و مجزا شده است گفت: از آقای هاشمی می خواهیم با صراحت و شفافیت موضع خود را در باره رفتار فتنه گران مشخص کند.

در ادامه این نشست خبری خبرنگار روزنامه شرق پرسید: چرا انتظار دارید آقای هاشمی سکوت خود را کنار بگذارد ؟ در رژیم گذشته با هر کس که انتقاد می کرد برخورد می کردند و اکنون نیز همین گونه است اما فرقش این است که هم اکنون با سکوت کنندگان هم برخورد می کنند.

باهنر در پاسخ به این خبرنگار گفت: وضع خواص با توده های مردم متفاوت است. در دعای زیارت عاشورا ، کسانی که در موضوع شهادت امام حسین (ع) و یارانش سکوت کرده اند لعن می شوند.

وی افزود: البته ما اصراری نداریم که برخی خواص سکوتشان را کنار بگذارند اما اگر می خواهند ساکت باشند دیگر جزو خواص نظام ما نیستند زیرا خواص کسانی هستند که مواضعشان یک طرف کفه درگیری را می تواند سنگین کند.

باهنر اضافه کرد: اگر خواص می خواهند زندگی عادی خود را داشته باشند هیچ حرفی نیست اما اگر بنا باشد در بالاترین مسئولیت های نظام حضور داشته باشند باید درباره سردی و گرمی نظام اظهار نظر کنند.