۱۳۸۹ اسفند ۱۰, سه‌شنبه

سه شنبه دهم اسفند؛ گزارش از تهران تا ساعت 14

امروز سه شنبه دهم اسفند ماه برخلاف روزهای گذشته هوای سردی بر تهران حاکم شده و بارش شدید باران که در مناطق شمالی با برف همراه بوده تا این لحظه همچنان ادامه دارد. با این حال حکومت از بیم حضور گسترده مردم و معترضین از حدود ساعت 12 جمع زیادی از ماموران امنیتی به ویژه نیروی انتظامی را در خیابان های اصلی و مرکز شهر از جمله در میدان های امام حسین، انقلاب و آزادی مستقر نموده است که خیس شدن آنها زیر باران با آن همه ادوات نظامی و ابزار سرکوب جالب توجه است.

در ضلع شرقی میدان 7 تیر در مقابل مسجد الجواد نیز جمع زیادی از ماموران ضد شورش به همراه چندین دستگاه موتور مستقر شده اند و در حالیکه سربازان و درجه داران زیر باران همچون «موش آبکشیده» شدند افسران بلندپایه تر به همراه لباس شخصی های بیسیم بدست سعی می کنند تا با مچاله شدن در زیرپل عابرپیاده کمتر خیس شوند. مسجد الجواد نیز محلی برای رفت و آمد نیروهای امنیتی حکومت و سنگری برای مزدوران شده است.

ساعاتی پیش در پی آتش سوزی در سقف ایستگاه مترو «شهدا» دهها نفر از شهروندان تهرانی سراسیمه و با فریاد از ایستگاه خارج می شدند که ترس از حادثه و هجوم یکباره مردم باعث مصدوم شدن عده ای از شهروندان شد.

به صورت سنتی مسیر میدان امام حسین، انقلاب و آزادی پر است از مینی بوس هایی که علاقمندان به فوتبال را به استادیوم منتقل می کنند، در حالیکه حدود سه ساعت به برگزاری دیدار تیم های استقلال ایران و الاسد قطر باقی مانده و ادارات دولتی هنوز تعطیل نشده اند جمع زیادی از جوانان با پرچم های خود در خیابان ها حضور دارند و استقرار حجم زیادی از پلیس در حاشیه مسیر باعث تحریک هردو گروه می شود.

در یکی از این مسیرها به علت طولانی شدن چراغ قرمز راهنمایی عده زیادی از تماشاگران شروع به شعار دادن و هیاهو کردند. هیاهوی تماشاگران سکوت و خفقان ناشی از سرکوب و حضور گسترده نیروهای امنتی را به راحتی در هم شکسته است.

سرعت اینترنت به شدت کاهش یافته و خبر می رسد که در بسیاری از ادارات و سازمان های دولتی به صورت کامل قطع شده است. برخی گزارش ها حکایت از آن دارد که تنها خبرگزاری های وابسته به دولت و سپاه قابل مشاهده است و مابقی سایت ها از دسترس خارج است