۱۳۸۹ اسفند ۱۰, سه‌شنبه

صدای مرگ بر دیکتاتور در خیابانهای مرکزی تهران

سایت کلمه: شاهدان عینی می‌گویند که حضور نیروهای امنیتی و لباس شخصی در خیابان‌های تهران زیاد است. این بار بر خلاف تجمع های قبلی یکی از مراکز اصلی استقرار نیروهای ضدشورش بزرگراه رسالت است.گفته می شود استقرار این نیروها به خاطر انتشار خبر انتقال میرحسین موسوی و مهدی کروبی به زندان حشمتیه در یکی از خیابان های منتهی اتوبان رسالت است.

گفته می شود که پارک دانشجو در چهارراه ولی عصر تهران مملو ازنیروهای نظامی و امنیتی شده و ماشین‌ها ضد شورش در این پارک مستقر شده‌اند.

در مناطق مختلفی چون میدان ولیعصر و چهار راه ولیعصر، خیابان و میدان انقلاب، میدان امام حسین و خیابان و میدان آزادی، تعدادی زیادی از نیروهای امنیتی و گارد ویژه مستقر شده‌اند.

‫در میدان آزادی، اتوبان جناح، اطراف خیابان آذربایجان و خیابان‌های منتهی به میدان انقلاب و آزادی حضور پرتعداد نیروهای انتظامی و نیروهای گارد ویژه به چشم می‌خورد.

شاهدان عینی به بی .بی .سی گفته اند که صدای “مرگ بر دیکتاتور” به شکل پراکنده در میان بوق ممتد اتومبیل در خیابان های مرکزی تهران شنیده می شود.

یک شاهد عینی از تهران می گوید مقابل مسجد الجواد در میدان هفت تیر این شهر، جمع زیادی از ماموران ضد شورش مستقر شده اند. شاهد عینی می گوید مسجد الجواد به محلی برای رفت و آمد نیروهای امنیتی بدل شده است.

گزارش ها حاکی است از کوچه های منشعب از خیابان مطهری صدای الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور شنیده می شود

شاهدان عینی از حضور گسترده مردم در خیابانهای منتهی به خیابان انقلاب تا آزادی خبر می دهند. به گفته آنها جمعیت زیادی قدم زنان در پیاده روها به سمت خیابان انقلاب در حرکتند و بیشترین تجمعات را در محدوده دانشگاه پلی تکنیک و چهارراه ولی عصر گزارش کرده اند. شعار مرگ بر دیکتاتور یا حسین میرحسین شنیده می شود.

گزارش های بی .بی .سی به نقل از شاهدان عینی نیز حاکی است که شهرداری تهران تلاش می کند سطل های بزرگ زباله را در سطح شهر جمع آوری کند.

در تجمع های پیشین معترضان به خاطر مقابله با اثرات گاز اشک آور شماری از این سطل ها به آتش کشیده بودند.