۱۳۸۹ اسفند ۱۰, سه‌شنبه

گفتگوی آمریکا با ناتو در باره امکان دخالت نظامی در لیبی

واشنگتن، 10 اسفند، خبرگزاری« ریا نووستی»/ آمریکا امکان دخالت نظامی در اوضاع لیبی را با شرکای خود در ناتو مورد بحث قرار می دهد. این مطلب را "سوزان رایس" نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد به خبرنگاران اعلام کرد.

رایس در واشنگتن پس از دیدار "بان کی مون"دبیر کل سازمان ملل متحد با "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا در کاخ سفید گفت:" ما تمام گزینه ها و راه های پیشرفت رویدادها را با متحدان خود مورد بحث قرار می دهیم".

پیشتر نخست وزیر بریتانیا اعلام کرده بود امکان توسل به نیروی نظامی بر ضد رژیم معمر قذافی را منتفی نمی داند و سخنگویان پنتاگون گفته بودند آمریکا به تجدید گروهبندی نیروهای دریایی و هوایی در اطراف لیبی اشتغال دارد.

رایس همچنین اعلام کرد تمام بیانات رژیم قذافی در اینباره که برضد اپوزیسیون از قوه قهریه استفاده نمی شود، مغایر واقعیت هستند.


<strong>حرکت ناو های هواپیما بر آمریکا بسوی سواحل لیبی
 
آمریکا ناوهای هواپیمابر خود را بسوی سواحل لیبی حرکت می دهد.ناو هواپیما بر Enterprise از سواحل سومالی بسوی کانال سوئزو ناوهواپیما بر Kearsarge برای سوار کردن یک گردان دیگر تفنگداران دریایی آماده می شود. این مطلب را منابع واقع در پنتاگون روز دوشنبه به شبکه تلویزیونی Fox News اعلام کردند.

Fox News خاطرنشان می سازد:" ناو هواپیما بر Enterpriseکه برای مبارزه با دزدان دریایی در نزدیکی سواحل سومالی قرار داشت، دور زده و بسوی مدخل کانال سوئزدر دریای سرخ و لیبی حرکت می کند. یک منبع نظامی عالی رتبه اعلام کرد Enterprise فعلا دستور حرکت از طریق کانال بسوی دریای سرخ را دریافت نکرده است. حرکت این ناو هواپیما بر بسوی سواحل لیبی یکی از گزینه های احتمالی پیشرفت اوضاع در اطراف این کشور است".

سخنگوی پنتاگون پیشتر روز دوشنبه به رسانه های گروهی غربی گفته بود فرماندهی ارتش آمریکا " به تجدید گروهبندی نیروهای دریایی و هوایی در اطراف لیبی می پردازد".