۱۳۹۱ فروردین ۲۱, دوشنبه

پادزهر راهکار فلاکت زای خامنه ای در مشت کارگران


منصور امان

پادزهر راهکار فلاکت زای خامنه ای در مُشت کارگران "شهاب خودرو" 

سه هفته پس از سر دادن شُعار دهان پُر کن "سال تولید ملی" از سوی رهبر جمهوری اسلامی، زیر مجموعه های وی در حال ترجمان مفهوم آن در عمل هستند. صدها کارگر "شهاب خودرو" که در اولین روز کاری "سال تولید ملی" با درهای بسته کارخانه روبرو و مُژده اخراج دسته جمعی روبرو شدند، آخرین گروهی نخواهند بود که بُنگاه ولایت فقیه هزینه ورشکستگی خود را از جیب آنها بیرون می کشد.  

اخراج ناگهانی نزدیک به 750 نفر از کارگران "شهاب خودور" از سوی کارتل میلیارد دُلاری آستان قُدس رضوی و پرتاب آنها و خانواده هایشان به گرداب تورُم، گرانی و بیکاری، چشم انداز پیشنهادی آقای خامنه ای برای سال جدید را به گونه روشن به تماشا گذاشته است.  

راهکار رژیم ولایت فقیه برای چیرگی بر پیامدهای بُحرانی که با فساد رهبران و پایورانش، بی خردی سیاسی و بی کفایتی اقتصادی نصیب کشور گردانده، فشُردن گلوی جامعه و در درجه اول، تنگدست ترین بخشهای آن است. 

بر این اساس، تصادُفی نیست که شرکتها و کارخانه های دولتی و موسسات خُصوصی (خودمانی) شده ای که به بُنیادها و نهادهای حُکومتی واگُذار گردیده، در صف اول مُجریان  سیاست بیگاری کشیدن از کارگران، تحمیل شرایط و قوانین عهد برده داری بر مراکز تولید و در انتها، اخراج دسته جمعی، بی ضابطه و بدون غرامت کارگران قرار دارند. 

آستان قُدس رضوی پیش از آنکه دست زحمتکشان "شهاب خودرو" را به کُلی از نان کوتاه کند، در 6 سال گذشته آنها را از همه ی مزایای کاری همچون کُمکهای غیرنقدی یا حق بهره وری محروم کرده بود. 

پادزهر راهکار ویرانگر و فلاکت زای رژیم آقای خامنه ای، از جُمله همان روشی است که کارگران "شهاب خودرو" در پیش گرفته اند. آنها به گونه پیگیر نسبت به اخراج خود دست به اعتراض می زنند و بر حق مُسلم شان برای معاش و زندگی پای می فشارند.