۱۳۹۱ فروردین ۲۱, دوشنبه

واشنگتن پست: خامنه ای حاضر به تسلیم نیست


سایت هم اندیشی: واشنگتن پست: «نفرت آیت الله خامنه ای از سازش شناخته شده است. او مدت هاست که معتقد است هدف واشنگتن در تهران نه تغییر رفتار بلکه تغییر رژیم است.»

سایت روزآنلاین با انتشار یادداشتی به نقل از روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به تحلیل مواضع رهبر معظم انقلاب در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی پرداخت.

روزآنلاین به نقل از واشنگتن پست می نویسد: «در معادلات سیاسی هیچگاه آیت الله خامنه ای اهل قمار نبوده است. از زمانی که در سال 1989 رهبر انقلاب شد، همواره سعی کرده است وضع موجود را با تصمیمات مهم حفظ کند.»

این سایت در ادامه می نویسد: «نفرت آیت الله خامنه ای از سازش شناخته شده است. او مدت هاست که معتقد است هدف واشنگتن در تهران نه تغییر رفتار بلکه تغییر رژیم است. او گفته است که اگر ضعف نشان دهید، انعطاف نشان دهید و عقب نشینی کنید، نیروهای استکباری تهدید های خود را جدی تر می کنند. آیت الله خامنه ای معتقد است هر گونه سازش در زمینه ایده آل های انقلابی باعث متزلزل شدن پایه های انقلاب اسلامی می شود.تاریخ معاصر این نظر را در تمام دنیا تائید می کند. کوتاه آمدن معمر قذافی از برنامه هسته ای او بود که باعث شد نیروهای ناتو بتوانند در این کشور دخالت کنند و آن رژیم را سرنگون کنند. برعکس، آزمایش هسته ای پاکستان در سال 1998، باعث شد این کشور بتواند در برابر تحریم ها و فشار های خارجی مقاومت کند.»