۱۳۹۱ فروردین ۲۱, دوشنبه

دیگر با کدام کار احمدی نژاد می توان کنار امد؟


سایت الف: احمدی نژاد به مجلس گفته که ۱۰ میلیون نفر از گرفتن یارانه نقدی حذف شوند ؛ وقتی درآمد افزایش نیافته و گرانی کم نشده است ، چطور می شود این کار را کرد؟

اسدالله بادامچیان ، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی در گفتگو با  اعتدال ، با اشاره به چالش های به وجود آمده در روابط دولت و مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی با دولت هیچگاه در منازعه نبوده و علت این است که دولت مجری قوانین مصوب مجلس است و کسی با مجریش درگیری ایجاد نمی کند.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: متاسفانه این دولت است که در سالهای گذشته کارهای نامربوط گوناگونی انجام داد و رعایت حریم مجلس را نکرد ، در حالی که باید به منتخبان ملت احترام می گذاشت.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمونه بارز رفتارهای ناصحیح دولت ، در نحوه پاسخ سوال نمایندگان از سوی احمدی نژاد تبلور یافته است ، یک چهارم نمایندگان مجلس از رییس جمهور طبق حق قانونی خود سوال کردند ، آقای رییس جمهور باید پاسخگو می بودند ، اما از بدو ورود به جای اتخاذ متانت و احترام ، قضیه را به شوخی ، خنده و طنز پیش برد و در میان آن ، حرف هایی که می خواست را زد ؛ این رفتار رفتار خوبی نبود.

نماینده مردم تهران ، ری ، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: احمدی نژاد به مجلس گفته که ۱۰ میلیون نفر از گرفتن یارانه نقدی حذف شوند ؛ وقتی درآمد افزایش نیافته و گرانی کم نشده است ، چطور می شود این کار را کرد؟

بادامچیان گفت: مجلس با اقدام فراقانونی دولت در حذف اقشار مردم از دریافت رایانه مخالفت کرد ، اما رفتند و به استانداران خود دستور داده اند که مردم را حذف کنند ، با پیامک دادن به افراد ، یکسویه خودشان یارانه شان را حذف کردند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر یارانه دور دوم را غیر قانونی به حساب ها ریخته اند و می گویند تا اجرای هدفمندی قابل برداشت نیست ؛ با کدام کار احمدی نژاد می شود کنار آمد؟

بادامچیان گفت: مشکل موجود ، مشکل دولت با مجلس است ، نه مجلس با دولت ؛ مجلس همواره روی خوش به دولت نشان داده ، اما دولت خیر؛ دولت می توانست با مجلس تفاهم بیشتری داشته باشد .

وی افزود: درباره شعار و راهبرد امسال نیز رهبری مدبرانه ترین کار را برای مقابله با تورم ، بیکاری ، گرانی و رفع ناهمواری های اقتصادی مطرح فرمودند ؛ ما همه باید به این فکر کنیم که چگونه می توان این کار را انجام داد.

بادامچیان گفت: دولت باید در این زمینه عزم جدی کند ، باید سیاست گذاری و برنامه ریزی هایش را تغییر داده و متناسب با این شعار حرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: بهترین امکانات و طرح ها را اگر به به افراد نا کار آمد بدهید ، نمی توانند آن اجرایی کنند ؛ دولت باید کارهای پراکنده و حاشیه خود را کم کند و کنار بگذارد و کار اصلی را پی گیرد.

بادامچیان در خاتمه گفت: دولت برای تحقق شعار سال بد اخلاقی نکند و این دعواها را کنار بگذارد و یک تفاهم جمعی را برای کار همه با هم ایجاد کنند تا این مساله ملی کشور را اجرا کنیم.