۱۳۹۱ خرداد ۸, دوشنبه

بازداشت دو وبلاگ نویس و پلمپ یک کافی نت


خبرگزاری هرانا - پلیس فتا وبلاگ نويساني که در فضاي مجازي به مقامات کشوري توهين کرده بودند توسط این ارگان نظامی در غرب استان تهران شناسائي وپس از دستگيري ، روانه زندان کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، "سرهنگ تراب نوراللهي" رييس پليس فتا فرماندهي انتظامي ويژه غرب استان تهران در گفت وگو با  پايگاه خبري پليس، اظهارداشت: در راستاي ايجاد امنيت و کاهش تخلفات و جرائم در فضاي مجازي، کارشناسان پليس فتا حين رصد و کنترل سايت‌ها ، متوجه شدند وبلاگ نويساني در شبکه‌هاي اجتماعي اقدام به اهانت به مقامات و مسئولان کشوري مي کنند.

اين گزارش حاکيست در اقدامات اوليه پليس فتا غرب استان تهران مشخص شد وبلاگهائي در زمينه انتشار مطالب،تصاوير و هتاکي به مقامات کشوري فعاليت دارند، بلافاصله کارشناسان پليس فتا با اقدامات فني و تخصصي به عمل آمده محل فعاليت اين افراد را مورد شناسايي قرار داده و با هماهنگي مقام قضائي 2 نفر از متصديان مربوطه دستگيرو جهت تحقيقات بيشتر به پليس فتاي استان منتقل شدند.

سرهنگ نوراللهي تصريح کرد: در بازجوئي پليس از متهمان و با توجه به ادله و مستندات جمع آوري شده،هر دونفر به بزه انتسابي اعتراف کردند.

بنابراين گزارش در اين راستا، پرونده به همراه متهمان به مرجع قضائي ارسال و واحد صنفي کافي نت نيز پلمپ شد.

رييس پليس فتا غرب استان تهران تصريح کرد: هرگونه اهانت به مقامات رسمي و مسئولان ، نشر اکاذيب و تشويش اذهان عمومي عليه نهادها و سازمان‌ها و نيز تشويق افراد و گروه‌ها به ارتکاب اعمالي عليه امنيت ، حيثيت و منافع جمهوري اسلامي ايران در داخل يا خارج از کشور جرم تلقي شده و پليس فتا با عاملان آن برخورد قانوني خواهد داشت.