۱۳۹۱ خرداد ۸, دوشنبه

کوفی عنان در دمشق برای طرحی که شکست خورده است



رادیو فرانسه: کوفی عنان، دبیر کل پیشین سازمان ملل متحد و نمایندۀ این سازمان و اتحادیۀ عرب برای سوریه، امروز به هنگام ورود به دمشق گفت از کشتار بی رحمانۀ شهر "حوله" در مرکز سوریه به شدت تکان خورده و وحشت بر او مستولی شده است. 

از نظر خبرگزاری فرانسه، این کشتار طرح کوفی عنان برای برقراری آرامش در سوریه را بیش از پیش به زیر سوأل برده است.

نمایندۀ سازمان ملل و اتحادیۀ عرب برای سوریه گفت کشتار شهر "حوله" که به قیمت جان ١٠٨ نفر از جمله شماری کودک منجر شد پیامدهای ژرفی در پی خواهد داشت.

به گفتۀ سخنگوی کوفی عنان، دبیر کل پیشین سازمان امروز و فردا با ولید المعلم، وزیر امورخارجۀ سوریه، ژنرال رابرت مود، فرمانده نروژی ناظران نظامی اما غیر مسلح سازمان ملل در سوریه، و بالاخره بشار اسد- رئیس جمهوری سوریه- دیدار و گفتگو خواهد کرد.

همزمان با این رویداد ها، وزیر امورخارجۀ روسیه امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با ویلیام هیگ، همتای انگلیسی خود، گفت روسیه از رژیم دمشق پشتیبانی نمی کند.


قتل عام شهر حوله بيانگر شکست طرح کوفی عنان

از سوی ديگر اپوزيسيون سوريه و ارتش آزادی سوريه خشم خود را متوجه سازمان ملل کرده است.

به گزارش سی ان ان، سخنگوی ارتش آزادی سوريه طی ويديويی که اخيرا روی اينترنت گذاشته گفت، از اين پس نمی توانند به طرح صلح عنان وفادار بمانند. 

وی افزود، ابتکارات بس است، پيشنهادات بس است. از امروز به بعد هيچ قطعنامه سياسی را نخواهيم پذيرفت. قتل عامی که اتفاق افتاد و امروز هم در حولا و ساير شهرها رخ می دهد، در حضور ناظران سازمان ملل صورت می گيرد. 

سخنگوی ارتش آزادی سوريه گفت، به روشنی پيداست که طرح کوفی عنان مرده است و به روشنی معلوم است که بشار اسد و باند جنايتکار اطراف او هيچ چيز به جز زبان زور نمی فهمند.