۱۳۹۱ خرداد ۸, دوشنبه

واشنگتن پست: طرح رژیم برای ترور در هفت کشور جهان

روزنامه واشنگتن پست در شماره امروز خود فاش ساخت که رژیم تهران طرحی را برای ترور دیپلمات های آمریکایی، اسراییلی و سعودی در هفت کشور جهان آماده کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، این روزنامه نوشته است که کارشناسان در چند کشور اسناد و مدارک زيادی جمع آوری کرده اند که نشان می دهد رژیم تهران برای اجرای این طرح از اعضای حزب الله لبنان نیز بهره می گیرد.

به نوشته واشنگتن پست، اين اسناد شامل شنودهای تلفنی، ترتيبات هماهنگ شده مسافرتی و چند سيم کارت مربوط به تلفن همراه است که در ايران خريداری شده اند و توسط عاملان احتمالی ترور مورد استفاده قرار می گيرند.

واشنگتن پست نوشت، در این طرح تروریستی قرار بوده دیپلماتهای آمریکا، اسراییل و نیز عربستان سعودی در هفت کشور جهان از جمله جمهوری آذربایجان هدف حمله قرار گیرند.

جمهوری آذربايجان سال گذشته طرح ترور کارکنان سفارت آمريکا و اسرائیل و اعضای خانواده آنها را کشف کرد. اما این ظاهرا فقط يکی از چندين طرح ترور بوده که در یک مدت زمانی سیزده ماهه با هم مرتبط بوده اند. 

واشنگتن پست نوشت، تعجب آور اينکه اين تلاشها هنگامیکه رژيم تهران لحن خود را پس از هفته ها لفاظی علیه کشورهای غربی و تهديد برای بستن تنگه هرمز تغيير داد، در اوايل بهار متوقف شدند. 

این روزنامه به نقل از منابع اطلاعاتی نوشت، در ماه مارس مقامات رژیم تهران به طور رسمی پذيرفتند مذاکرات هسته ای با کشورهای قدرتمند جهان را از سر بگيرند. به نظر می رسد آنها تلاش کردند تا اوضاع را در آستانه گفتگوهای هسته ای آرام نگهدارند. اما اگر اين گفتگوها به شکست بیانجامد، آن وقت هر کسی می تواند حدس بزند چه خواهد شد.