۱۳۹۱ خرداد ۸, دوشنبه

کارگران ایران تایر بيكار شدند

سوابق فعالیت بعضی از کارگران بیکار شده به ۱۳ سال می‌رسد/ به نظر می‌رسد شاهد اخراج ساير کارگران قراردادي در هفته‌های آتی باشیم.

ایلنا: دبیر شورای اسلامی کار كارخانه ایران تایر اعلام کرد: کارخانه ایران تایر وابسته به بنیاد مستضعفان به جهت کمبود مواد اولیه تولید و نقدینگی ۸۰ کارگر قراردادی خود را با اتمام قرار داد کاری‌شان تعدیل کرده است. 

مجتبی حسینی با حضور در دفتر ايلنا، ضمن اعلام این خبر گفت: افزایش بی‌رویه قیمت مواد اولیه و كمبود نقدینگی این کارخانه را با مشکلات متعددی روبرو کرده است. 

او با بیان اینکه سوابق فعالیت بعضی از کارگران بیکار شده به ۱۳ سال می‌رسد، اظهار كرد: در مجموع این کارخانه 1250 کارگر دارد که ۶۵۰ نفر از آنان قراردادی بوده و زیر نظر يك شرکت پیمانکاری فعالیت می‌کنند. 

حسینی گفت: به گفته مسئولان کارخانه ایران تایر اگر تامین مواد اولیه این کارخانه همچنان با مشكل مواجه باشد، این واحد تولیدی ناچار است از ادامه همکاری با سایر کارگران قرادادی خود نيز صرف‌نظر کند. 

اين فعال كارگري ادامه داد: بنظر می‌رسد روند اخراج کارگران ادامه پیدا کند و شاهد اخراج ساير کارگران قراردادي در هفته‌های آتی باشیم. 

دبیر شورای اسلامی کار كارخانه ایران تایر در بخش ديگري از اين گفتگو اظهار كرد: در گذشته میزان تولید تایر این واحد تولیدی به بیش از ۹۰ تن مي‌رسيد اما هم اکنون تولید تایر محدود شده و به ۵۰ تن در روز رسیده است. 

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نفر از کارگران ایران تایر در شرف بازنشستگی طبق قانون مشاغل سخت و زیان آور هستند اذعان داشت: از دولت به ویژه سازمان تامین اجتماعی می‌خواهیم در روند بازنشستگی پیش از موعد اين كارگران تسريع كنند تا امنيت شغلي 1250 كارگر اين كارخانه به خطر نيافتد.